Obligaţiunile emise de compania de e-learning Ascendia şi intermediate de Tradeville pot fi achiziţionate, începând de miercuri, prin Sistemul Alternativ de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), listarea lor survenind la patru luni după succesul unui plasament privat, în valoare totală de trei milioane de lei (633.000 euro), care a dus la închiderea ofertei din prima zi, după o suprasubscriere de 114%.
Potrivit unui comunicat al Tradeville, spre deosebire de plasamentul privat, accesibil pentru mai puţin de 150 de investitori, listarea obligaţiunilor la BVB, cu valoarea nominală de 100 de lei, oferă posibilitatea oricărei persoane sau companii interesate să le includă în portofoliul investiţional, beneficiind de o dobândă de 10% pe an raportat la valoarea nominală. Plata dobânzii se va face semestrial, iar obligaţiunile (listate sub indicativul bursier ASC22) vor putea fi răscumpărate la scadenţă, în 2022.
"Acum câteva luni, încheierea într-o singură zi a plasamentului privat a demonstrat interesul foarte ridicat al investitorilor faţă de obligaţiunile emise de o companie care activează într-un domeniu de mare viitor precum e-learning-ul. Ascendia şi-a asigurat rapid capitalul necesar extinderii activităţii, iar această poveste de succes poate inspira antreprenorii români să se îndrepte către piaţa de capital", a declarat directorul general adjunct al Tradeville, Ovidiu Dumitrescu.
La rândul său, directorul general al Ascendia, Cosmin Mălureanu, a apreciat că dinamismul pieţei pe care activează compania i-a impus o dezvoltare accelerată, în condiţiile majorării cu aproape 60% a cifrei de afaceri în primul semestru din 2019.
"Emisiunea de obligaţiuni ne-a permis să susţinem expansiunea, îmbunătăţindu-ne indicatorii de lichiditate şi venind în întâmpinarea cererii tot mai mari pentru produsele noastre. În acest moment, avem două elemente-cheie ce construiesc rezultatele Ascendia pe termen mediu: încrederea clienţilor în ceea ce le oferim şi încrederea investitorilor în noul model de creştere a business-ului", a adăugat el.
Infuzia de capital rezultată din emisiunea de obligaţiuni oferă posibilitatea companiei de a-şi dezvolta cu precădere trei linii de business: Coffee LMS (platforma de Enterprise Learning Management System pentru companii mari şi medii), Livresq.com (platforma digitală ce va permite tuturor creatorilor de conţinut din domeniul educaţional) şi Timlogo (cea mai mare platformă de logopedie din România).
Succesul Ascendia se aliniază unui trend global în educaţie, devenit tot mai vizibil inclusiv în România şi manifestat prin adoptarea rapidă a instrumentelor personalizate, în format digital. Interesul pentru instrumente de e-learning s-a reflectat în creşterea cifrei de afaceri a Ascendia, în primul semestru al acestui an, cu 59%, până la 1,73 milioane de lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La finele anului trecut, creşterea cifrei de afaceri a companiei fusese de 40% faţă de 2017.
Ascendia este unul dintre principalii furnizori de e-learning din România. Compania dezvoltă platforme educaţionale tip LMS (Learning Management System), cursuri e-learning pentru companii, sisteme de editare de conţinut digital, manuale interactive şi software educaţional pentru copii.
Tradeville este un broker cu vechime de 25 de ani pe piaţa de capital din România şi oferă clienţilor de retail acces facil şi rapid la bursa românească şi marile burse internaţionale, prin aplicaţii de tranzacţionare facile şi moderne, disponibile pentru toate dispozitivele (computer, tableta, telefoane inteligente).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu