Andrei Mehedinţu, şef Marketing & Comunicare PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale), a explicat ce se întâmplă dacă expiră asigurările obligatorii (PAID) dar şi cele facultative pentru locuinţă pe durata stării de urgenţă.
Andrei Mehedinţu a explicat, pentru cititorii DC News, că poliţele de asigurare NU sunt documente emise de către instituții publice așa cum sunt ele înțelese în articolul nr. 12 (1) din Ordonanța Militară nr. 3 din 24.03.2020, motiv pentru care prevederea din ordonanţa militară care spune că "Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență" nu se aplică şi în acest caz.
Concret, în cazul în care, pe durata stării de urgenţă şi a valabilităţii prevederilor din ordonanţa militară mai sus amintită, expiră asigurările pentru locuinţă, persoanele în cauză trebuie să le reînnoiască. Iar pentru a veni în sprijinul celor care nu se pot deplasa pentru a face acest lucru, companiile de asigurări vin în întâmpinarea lor cu posibilitatea de a face acest lucru online. Totodată, potrivit interlocutorului nostru, marile companii de asigurări asigură suport şi prin telefon pentru cei care au astfel de solicitări.
"Toate companiile de asigurări care funcționează în România, inclusiv PAID România, sunt societăți comerciale, nu sunt instituții publice așa cum sunt ele înțelese în articolul nr. 12 (1) din Ordonanța Militară nr. 3 din 24.03.2020. Toate polițele de asigurare obligatorie a locuinței (PAD) care expiră pe perioada stării de urgență trebuie să fie reînnoite!
Companiile de asigurare și brokerii de asigurări din România deja au anunțat că le oferă clienților posibilitatea de a încheia sau reînnoi polițe de asigurare prin intermediul platformelor online, în concordanță cu restricțiile impuse de contextul actual", ne-a transmis Andrei Mehedinţu (PAID România).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News