Un oficial al companiei auto Toyota avertizează că trecerea la maşini electrice ar putea fi mai dificilă decât se crede.
Asta pentru că cererea nu este încă suficient de mare, arată Jack Hollis, vicepreşedinte executiv al departamentului de vânzări pentru America de Nord din cadrul Toyota.
În plus, maşinile electrice au un cost ridicat, lucru care se adaugă infrastructurii încă incomplete.
"Nu cred că piaţa e pregătită, nici infrastructura nu e pregătită. Chiar dacă unii îşi cumpără maşini electrice, preţul e încă mari. Prea puţini îşi permit", a declarat Hollis, citat de Forbes.
Alarma vine din China, unde valurile de căldură au epuizat rezervele de apă pentru hidroelectricitatea necesară extragerii litiului. Sunt probleme și în fabricile Tesla.
Resursele de apă necesare producției de baterii și componente pentru vehiculele electrice fac din mașina cu emisii zero o tehnologie deosebit de expusă efectelor schimbărilor climatice.
Primele semne ale noilor dificultăți din lanțul industrial al mașinilor viitorului vin din China, unde din cauza valului de căldură producția de energie electrică a avut de suferit.
Și gigantul american Tesla a avut de suferit după efectele secetei severe care a lovit Germania, unde se află fabricile europene ale companiei lui Elon Musk. Pe lângă subminarea industriei germane din cauza nivelului scăzut al Rinului, lipsa precipitațiilor a redus capacitatea acviferelor locale, punând în dificultate site-urile de producție mari consumatoare de apă.
Aceeași problemă a lovit și în fabrica de mașini electrice din Fremont, California, unde Tesla produce mașini electrice de mai bine de un deceniu și unde precipitațiile au scăzut la mai puțin de jumătate din media SUA.
Acestea sunt probleme care au lovit în toți producătorii de mașini electrice, care acum încearcă să găsească soluții alternative, potrivit Europa Today.
BMW, în uzina sa din India, a început să colecteze apă de ploaie în timpul sezonului musonului, reușind astfel să acopere de la 60% până la 90% din necesarul anual de apă al uzinei.
Pentru a crește și mai mult această pondere, se construiesc mai multe rezervoare de reținere a apei pluviale, a spus compania germană, hotărâtă să nu încetinească ritmul de producție al vehiculelor sale de generație următoare.
Cea mai mare investiţie din istoria de până în prezent a Ungariei se va realiza la Debrecen, unde China Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), cel mai mare producător de acumulatori din lume, va construi a doua sa fabrică din Europa, o investiţie în valoare de aproximativ 3.000 de miliarde de forinţi (peste 7 miliarde euro) - a anunţat Levente Magyar, secretar de stat al Ministerului ungar de Externe şi Comerţului Exterior, responsabil pentru relaţia cu Parlamentul.
Secretarul de stat a relatat că vineri s-au încheiat negocierile care au durat peste doi ani, în urma cărora fabrica companiei CATL va fi ridicată pe o suprafaţă de 221 de hectare, creându-se, astfel, aproximativ 9.000 de noi locuri de muncă. Levente Magyar a adăugat că mai multe detalii despre investiţie vor fi făcute publice după aprobarea investiţiei de către acţionarii companiei chineze.
"Investiţia chineză este în domeniul producţiei de autovehicule electrice. Acest lucru confirmă, încă o dată, că guvernul ungar a luat decizia corectă atunci când a anunţat strategia sa de deschidere către China şi când a definit industria autovehiculelor electrice ca unul dintre principalii piloni ai dezvoltării economice a Ungariei", a subliniat secretarul de stat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News