OMC exprimă pesimism cu privire la perspectivele comerțului mondial în 2024

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Carlos Pernalete Tua)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Carlos Pernalete Tua)

Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC) este "mai puţin optimistă" cu privire la perspectivele pentru comerţul mondial în acest an, a declarat miercuri secretarul general Ngozi Okonjo-Iweala, invocând în special "agravarea tensiunilor geopolitice, noile perturbări pe care le vedem în Marea Roşie, Canalul Suez şi Canalul Panama", transmite AFP.

În luna octombrie, chiar înainte de atacul Hamas asupra Israelului, OMC şi-a revizuit în jos previziunile pentru 2023, arătând că volumul comerţului mondial de marfă urma să crească cu doar 0,8%, dar că se aştepta în schimb la o revenire de 3,3% în 2024.

"Ne aşteptăm la o performanţă mai slabă. Vom revizui aceste estimări pentru acest an", le-a spus Ngozi Okonjo-Iweala jurnaliştilor la Forumul de la Davos. Noile prognoze "nu vor fi gata decât peste o lună", a adăugat secretarul general al OMC.

Pe lângă tensiunile geopolitice, Ngozi Okonjo-Iweala a evocat o creştere economică mondială care pare că va fi mai modestă decât se estima, situaţia slabă din Europa şi revenirea presiunilor inflaţioniste. "Asta va avea un impact şi asupra a ceea ce fac băncile centrale cu dobânzile. Pentru prima dată, oficialii băncilor centrale sunt foarte interesaţi de ceea ce se întâmplă în comerţ, deci am vorbit cu ei", a precizat Ngozi Okonjo-Iweala.

Situaţia din Marea Roşie este "extrem de perturbatoare deoarece este vorba de una dintre cele mai importante artere ale comerţului mondial", a apreciat, la rândul său, Vincent Clerc, director general la grupul Maersk, unul dintre cele mai importante nume în transportul maritim mondial. "Pentru noi, asta prelungeşte durata unei călătorii şi va perturba lanţurile de aprovizionare timp de mai multe luni", a estimat Vincent Clerc.

Directorul grupului german DHL, Tobias Meyer, a subliniat şi el că în condiţiile în care există o cerere mai slabă şi mai multe capacităţi de transport, situaţia este "foarte diferită de cea din urmă cu doi sau trei ani", o referinţă la blocarea Canalului Suez de către nava port-container Ever Given, care a perturbat transportul maritim în luna martie 2021. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel