OMV Petrom va plăti taxa de solidaritate.
Publicitate
OMV Petrom va plăti taxa de solidaritate, potrivit unui comunicat al companiei, difuzat ieri pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti. Anunţul vine la trei zile după ce în Monitorul Oficial a fost publicată legea în acest sens, aprobată de Parlament, privind contribuţia de solidaritate a companiilor energetice.
Potrivit sursei, suma totală va fi de 1,5 miliarde de lei pentru anul fiscal 2022 şi va fi plătită la sfârşitul lunii iunie. Pentru trimestrul întâi din acest an fiscal, valoarea contribuţiei este estimată la 380 de milioane de lei, dar plata pentru întregul an se va face în iunie 2024. Obiectivul taxei introdusă la nivelul întregii Uniuni Europene este ca acele companii din energie care au avut profituri excepţionale în perioada crizei economice să contribuie solidar la eforturile statului de a compensa creşterea costului vieţii.
Prin această lege, s-a redus foarte mult suma care trebuie plătită de OMV Petrom. Mai precis, Petrom a rafinat, în 2022, 4,6 milioane de tone de țiței și produse semifinite. Astfel rezultă că trebuie să plătească o taxă de 1,47 de miliarde de lei, aproximativ 300 de milioane de euro. OMV scapă ieftin pentru că deși statul român se aștepta să colecteze o taxă cuprinsă între 3 miliarde lei și 1 miliard de euro, compania s-a ales cu o mare pomană...
Poate suma o plătește la Viena, să fie de sufletul Schengen... Să ne amintim că OMV a fost cam singurul câștigător la propriu, financiar vorbind, din blocarea admiterii în Schengen pentru România. Sutele de firme austriece care vând în România, de la Milka, Red Bull, sau Pfanner, în supermarketuri, până la Voest Alpine, care vinde șine de tren CFR-ului în valoare de 1 miliard, nu au vreun interes în a ține 9-12 ore camioanele în vamă. Nici gaterele austriece care trimit pădurile Carpaților, sub formă de cherestea, drept în Alpi. Nici Porr, sau Strabag, marile abonate la contracte cu statul român.
OMV, câștigător în euro prin veto-ului Austriei
Singura companie austriacă pe care o favorizează veto-ul, singura care câștigă la bariera Schengen este OMV.
Transportatorii au anunțat că ținerea României în afara spațiului comunitar le aduce pierderi de 2 miliarde de euro anual. Unde merg banii?
O parte în salariile șoferilor, care stau și așteaptă, o parte, consistentă, la benzinăriile OMV sau Petrom, că 9-12 ore, cu motorul pornit pentru încălzire sau aer condiționat, se consumă din greu. Vedeți mai multe aici - https://www.dcnews.ro/omv-castiga-bani-buni-prin-blocarea-aderarii-romaniei-afacerea-schengen-profitul-benzinarilor_903144.html
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu