OMV Petrom a vândut mai puţini carburanţi, la nivel de grup, în 2016, iar Rompetrol mai mulţi. Petrom a crescut doar vânzările prin benzinăriile din România, în timp ce Rompetrol a vândut mai mult pe toate palierele: şi prin staţiile din ţară, şi din depozite, dar şi la export, potrivit unei analize economica.net.
OMV Petrom, liderul pieţei de distribuţie a carburanţilor din România, a informat că vânzările de carburanţi, la nivel de grup, au scăzut cu 2%, anul trecut.
OMV Petrom administrează staţiile Petrom şi OMV din România, Bulgaria, Republica Moldova şi Serbia, dar nu face publice vânzările de carburanţi pentru fiecare piaţă. În datele financiare ale companiei se vorbeşte doar despre vânzările totale de produse rafinate care, pe toate pieţele, au fost de 4,93 milioane de tone, anul trecut (scădere de 2% faţă de 2015).
"Vânzările totale de produse rafinate ale Grupului au fost de 4,93 milioane de tone, cu 2% sub nivelul înregistrat în 2015 reflectând vânzări mai mici la export. În plus, OMV Petrom a trebuit să răspundă unei obligaţii de stocare mai ridicată. Vânzările cu amănuntul ale Grupului au fost cu 1% mai mari decât nivelul anului anterior, ajungând la 2,56 milioane tone, această tendinţă pozitivă fiind reflectată şi pe piaţa internă", se arată în datele OMV Petrom.
[citeste si]
Compania este destul de zgârcită cu datele despre vânzări pe piaţa din România. Spune doar că a vândut cu 5,2% mai prin staţii (mai mult faţă de creşterea media a pieţei, pe care OMV Petrom a văzut-o la 4,9%, anul trecut) cu 10% mai puţin prin sistemul wholesale (din depozite), comparativ cu anul trecut
Rompetrol
Rompetrol, al doilea grup petrolier din România, a anunţat, la nivel de grup, o creştere a vânzărilor de carburanţi, spre deosebire de Petrom. Potrivit datelor financiare ale Rompetrol Rafinare Constanţa, care integrează şi datele diviziei de Downstream, vânzările totale, din România şi de pe celelalte pieţe, au fost de 4 milioane de tone, în creştere cu 8% faţă de anul precedent.
Pe piaţa internă, Rompetrol a crescut mai puţin decât Petrom în ceea ce priveşte vânzările prin staţii, dar spre deosebire de Petrom, au crescut mult mai mult vânzările din depozite. Prin staţiile Rompetrol (proprii şi partenere) din ţară, Rompetrol a vândut 636.000 de tone de carburanţi, cu doar 2% mai mult faţă de anul trecut, dar vânzările wholesale au fost de 1,12 milioane de tone, cu 11% mai mult decât în 2015, în condiţiile în care Petrom a raportat o scădere de 10%.
Tot spre deosebire de Petrom, Rompetrol a crescut vânzările la export. Compania a exportat anul trecut aproape 2,12 milioane de tone de carburanţi, în creştere cu 4% faţă de anul precedent. Compania operează 1.000 de puncte de distribuţie a carburanţilor în ţări precum România, Georgia, Bulgaria, Moldova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News