Copiii şi adolescenţii sunt bombardaţi zilnic cu sute de reclame pe reţelele sociale care promovează produse fast-food sau diverse tipuri de tutun şi alcool, spune un studiu al ONU.
Autorul studiului, Anthony Costello, spune că şi în jocurile video sunt introduse astfel de mesaje şi cere o reglementare mai dură.
"Copiii au dreptul să nu fie bombardaţi zilnic pe telefoane sau pe tablete cu reclame care au scopul de a le lua datele. Reclamele la nivel global au ca ţintă principală copiii şi promovează fix lucrurile care le afectează dezvoltarea şi sănătatea", a spus Costello, profesor la University College London.
Astfel, se cere o mai bună reglementare a acestei industrii, pentru ca tinerilor să nu se li se mai "fure" datele personale, scrie reuters.
În unele ţări, copiii urmăresc aproximativ 30.000 de reclame pe an. Iar rezultatele sunt îngrijorătoare, dat fiind faptul că în Brazilia, China, India sau Nigeria, două treimi dintre copiii de 5-6 ani pot identifica cel puţin un brand de ţigări.
Expunerea copiilor la astfel de reclame este asociată cu creşterea vânzărilor în domeniul fast-food, dar şi cu obezitatea, conform studiului.
De altfel, numărul copiilor obezi a sărit de la 11 milioane în 1975 la 124 de milioane în 2016 la nivel global.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News