OpenAI se aventurează într-un teritoriu de mult timp dominat de Google, lansând selectiv SearchGPT, un motor de căutare alimentat de inteligența artificială cu acces în timp real la informații de pe internet, scrie Reuters.
Mișcarea, anunțată joi, plasează gigantul AI în competiție cu cel mai mare susținător al său, Microsoft (MSFT.O), care deține motorul de căutare Bing, și cu servicii emergente precum Perplexity — un chatbot AI axat pe căutare, susținut de fondatorul Amazon (AMZN.O), Jeff Bezos, și gigantul de semiconductori Nvidia (NVDA.O).
Acțiunile companiei mamă a Google, Alphabet (GOOGL.O), au scăzut cu 3% joi după anunțul OpenAI.
OpenAI a spus că a deschis înscrierile pentru noul instrument, care se află în prezent în stadiu de prototip și este testat cu un grup mic de utilizatori și editori. Compania plănuiește să integreze cele mai bune caracteristici ale instrumentului de căutare în ChatGPT în viitor.
„Instrumentele de căutare alimentate de AI de la OpenAI și Perplexity reafirmă căutarea ca model de angajare cu conținutul, dar pun presiune pe Google să fie mai bun la propriul joc”, a spus analistul de la Canaccord Genuity, Kingsley Crane. Google domină piața motoarelor de căutare cu o cotă de 91,1% din iunie, potrivit firmei de analiză web Statcounter.
SearchGPT va oferi rezultate de căutare rezumate cu linkuri către surse ca răspuns la întrebările utilizatorilor, a spus OpenAI într-o postare pe blog. Utilizatorii vor putea, de asemenea, să pună întrebări suplimentare și să primească răspunsuri contextuale.
Compania va oferi editorilor acces la instrumente pentru gestionarea modului în care conținutul lor apare în rezultatele SearchGPT. News Corp (NWSA.O) și The Atlantic sunt parteneri de publicare pentru SearchGPT.
SearchGPT semnalează o colaborare mai strânsă între editori și OpenAI, urmând acordurile de licențiere a conținutului cu organizații majore precum Associated Press, News Corp și Axel Springer.
„Noii furnizori de căutare alimentată de AI ar putea întâmpina provocări proprii, cu Perplexity deja confruntându-se cu acțiuni legale în curs din partea editorilor precum Wired și Forbes și Condé Nast”, a spus Crane.
Motoarele de căutare majore încearcă să integreze AI în căutare de la lansarea ChatGPT în noiembrie 2022. Microsoft, prin investiția sa timpurie, a adoptat tehnologia OpenAI pentru motorul său de căutare Bing, în timp ce Google a lansat rezumate alimentate de AI pentru publicul larg la conferința sa pentru dezvoltatori din mai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu