Operatorii de plaje de pe litoralul românesc se plâng că numărul turiştilor din acest an este extrem de mic şi dau vina pe lărgirea plajelor, pe taxele de parcare, pe autorităţi. Dar nu se uită şi în propria curte.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor atrage atenţia asupra "condiţiilor de mahala" de pe plajele din România.
"Dacă ești pe plajă și trebuie să mergi la toaletă, trebuie să iei cheia de la bar pentru a deschide lacătul de la toaleta ecologică! Dacă vrei să faci un duș după plajă, trebuie să ai la tine 5 lei pentru a plăti taxa de acces la duș! Condiții de mahala în unele sectoare/subsectoare de plajă de pe litoral în ceea ce privește asigurarea condițiilor sanitare stabilite prin legislația aplicabilă!
Operatorii de plajă sunt obligați de legislație să asigure următoarele condiții: o cabină de schimbare a vestimentației la 100 de turiști; 1 pubelă de 100/150 litri pentru colectarea deșeurilor la o suprafață de 250 metri pătrați; 1 grup sanitar la 50 de turiști: 1 duș la 50 de turiști. Față de cerințele menționate mai sus, unii operatori de plajă au amplasat toalete ecologice insuficiente ca număr raportat la gradul de încărcare al sectorului respectiv de plajă!
Cu toate că Primăria a dus în zona limitrofă plajei, între promenadă și plajă, toate utilitățile necesare: apă, canalizare și curent electric, iar obligativitatea amplasării de grupuri sanitare și dușuri revenea operatorilor de plajă, știut fiind că în absența acestora nu se poate obține autorizația turistică pentru plajă, anumiți operatori nu au realizat facilități necesare pentru turiști cu privire la grupuri sanitare racordate la canalizare, ci au improvizat aceste facilități prin folosirea acelor cutii de metal cunoscute cu denumirea de toalete ecologice, iar cel mai grav lucru l-a constituit faptul că cei de la Direcția de Autorizare și Control din Ministerul antreprenoriatului și turismului au închis ochii acceptând această soluție neigienică și cu riscuri privind îmbolnăvirea turiștilor, astfel că le-au acordat operatorilor de plajă autorizația necesară funcționării.
În situația în care sesizați absența unor condiții ce țin de sănătatea publică la un operator de plajă, cum ar fi inexistența unei toalete publice, nefuncționarea acesteia, blocarea accesului la o toaletă publică sau igiena deficitară din interiorul ei, atunci trebuie să faceți o reclamație la Direcția de Sănătate Publică Constanța folosind numărul de telefon 0241.838330 sau adresa de email: [email protected].
Campanie națională de informare, educare și conștientizare a consumatorilor cu privire la drepturile acestora pe plajele Litoralului românesc derulată de Asociatia Pro Consumatori sub sloganul "Plaja este domeniul public! Cunoaște-ți drepturile!"", se arată în comunicatul postat pe Facebook.
"Trebuie să facem promovare şi pentru români să rămână în România. Trebuie să regândim programul de incoming, acele prime de incoming trebuie să intre în acţiune pentru tour-operatorii care aduc străini în România. Trebuie să găsim stimulentele de care vorbim de circa trei ani, dar la noi, tot vorbim şi deciziile se iau greu. OMD-urile trebuie să devină operaţionale, cu programe de promovare serioase şi nu în ultimul rând, trebuie să ne blindăm de mesaje serioase, să ştim să scoatem acele avantaje competitive pe care noi încă le avem şi care, din păcate, nu sunt aduse în faţa turistului. Lăsăm aceste mesaje negative să se viralizeze fără nici o reacţie rapidă, contrabalansate de mesaje pozitive", a declarat Călin Ile, manager în turism, citat de Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu