„Turism de benzinărie“ a ajuns să înflorească într-un oraș din România, unde prețul la combustibil e mai ieftin cu 25-35 de bani pe litru.
Publicitate
„Turismul de benzinărie“ ia amploare la Câmpulung, datorită prețurilor mai mici la combustibil. Benzina și motorina au ajuns să fie cu aproximativ 25 până la 35 de bani pe litru mai ieftine, față de alte orașe din România. Astfel, cu un rezervor de 50 de litri, șoferii pot economisi între 50 și 60 de lei.
În weekend-ul ce tocmai a trecut, la benzinăriile din Câmpulung s-a ajuns să se stea la coadă pentru achiziționarea de combustibil, scrie Ziarul din Muscel.
Prețul unui litru de motorină este de 7,13 lei, iar un litru de benzină a ajuns să coste, în București, 7,20 lei, ba chiar mai mult de 8 lei, dacă vorbim de marca Premium.
Comparativ cu început acestui an, se poate spune că prețurile la acestei categorii de carburanți au crescut aproape cu un leu și cu doi față de anul trecut, când valorile se învârteau în jurul cifrei de 5 lei pe litru. În același timp, la unele stații se înregistrează, în prezent, chiar și prețuri care trec de opt lei pe litrul de carburant premium. Ce se va întâmpla în continuare? Profesorul Mircea Coșea a venit cu un răspuns la această întrebare.
”Scumpirile nu se opresc aici pentru că în economie se conturează deja un fenomen ce înseamnă că de la mic la mare se mănâncă unul pe altul. De la început trebuie să spunem că o creștere a prețurilor la energie sau la carburanți va duce la creșterea prețurilor tuturor produselor și serviciilor dintr-o țară, inclusiv în România. Dacă a crescut prețul carburantului, o să crească prețurile de la biletul de autobuz, la o legătură de leuștean sau de mărar. Pentru că toate consumă combustibil. Sau poate consumă energie.
Sunt mai mulți factori care au dus la așa ceva. Aici trebuie aplicat un sistem care, din păcate, nu este specific pieței libere, dar care trebuie aplicat, și anume plafonarea prețurilor, așa cum s-a întâmplat în alte țări”, spune economistul.
Mircea Coșea arată că ”unul dintre sectoarele importante ale economiei românești, care a mers foarte bine, este transportul internațional. Aici lucrurile au evoluat bine, s-au dezvoltat foarte mult, dar această creștere a prețului la combustibil este o piedică extraordinar de puternică pe drumul activității eficiente a acestui sector. Știți ce se va întâmpla? Vor alimenta în Ungaria. Sau în alte țări, de la Viena sau de pe șosea, de undeva, pentru că nu vor mai cumpăra carburanți din România, unde este prea scump. Prin urmare, efectul creșterii nu aduce, până la urmă, beneficiile la care sperau producătorii”, a concluzionat profesorul Coșea (citește AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu