Organizația Clean Cities: Solicităm orașelor să introducă rapid zile regulate fără mașini pentru reducerea cererii de petrol

Fotografie de la IKRAM/ Pexels
Fotografie de la IKRAM/ Pexels

Invazia Ucrainei de către Rusia a făcut evidentă dependența Europei de combustibilii fosili. În acest sens, organizația europeană Clean Cities a propus una dintre cele mai eficiente modalități de reducere rapidă a consumului de petrol pe termen scurt.

Creșterea prețurilor care a urmat conflictului din Ucraina a pus statele în fața nevoii de a găsi soluții pentru a stopa problema. Cert este că obiceiurile cetățenilor vor trebui să se schimbe, iar consumul va trebui să se reducă. Printre diversele soluții ale problemei, există una care devine populară în țările din nordul Europei: zilele fără mașini, scrie Europa Today.

Potrivit unui studiu comandat de Clean Cities Campaign, o rețea europeană dedicată mobilității urbane cu emisii zero, această inițiativă reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități de reducere rapidă a consumului de petrol pe termen scurt. 

Născute în anii 1950, zilele fără mașini au devenit evenimente populare, încurajând cetățenii să-și redescopere orașele mergând pe jos, cu bicicleta sau folosind transportul public.

Studiul estimează că o singură zi fără mașini în marile orașe europene ar putea economisi între 534 și 932.000 de barili de petrol. Zilele fără mașini sunt, de asemenea, un instrument extrem de util pentru limitarea poluării aerului, care în fiecare an provoacă peste 300.000 de decese premature în Europa.

Dacă această inițiativă ar deveni un eveniment săptămânal în toate orașele mari din UE și Marea Britanie, ar putea reduce consumul anual de petrol al transportului urban în Europa cu aproximativ 3-5%. Aceasta echivalează cu 0,63%-1,10% din consumul total anual de petrol al UE sau cererea anuală de petrol a Estoniei, Letonia și Lituania la un loc.

Potrivit raportului, aceste cifre sunt importante și impactul acestei măsuri ar fi la fel de bun, dacă nu mai bun, decât munca de acasă trei zile pe săptămână.

Aceasta nu este doar o măsură eficientă, ci și privită cu optimism de cetățenii europeni. Un sondaj realizat de Clean Cities a arătat că 62% dintre dintre cetățenii din Varșovia, Bruxelles, Barcelona, ​​Paris și Londra ar aproba stabilirea de zile fără mașini în mod regulat, mai ales într-o perioadă caracterizată de criză energie legată de războiul din Ucraina.

Prima zi fără mașini din sezon a avut loc la Bruxelles, duminică, 18 septembrie. Potrivit datelor publicate de Brussels-Environnement, nivelurile celor trei poluanți pentru care traficul este responsabil au înregistrat o scădere a moleculelor dăunătoare din aer cu până la 90%, comparativ cu o zi obișnuită a săptămânii.

În vecinătatea instituțiilor europene, de exemplu, concentrațiile de NO (monoxid de azot) și NO2 (dioxid de azot) au fost cu 80% mai mici.  Această scădere este și mai accentuată în comparație cu o zi lucrătoare medie. Concentrațiile de NO și NO2 au scăzut cu 90% și, respectiv, 86%.

Primele duminici fără mașini au avut loc în 1956 în Țările de Jos și Belgia din cauza crizei Canalului Suez. Cu acea ocazie, președintele egiptean de atunci a scufundat zeci de nave egiptene pe Canalul Suez, făcându-l inutilizabil, Siria a închis conducta pe teritoriul său, iar Arabia Saudită a decretat embargoul petrolului împotriva Franței și Marii Britanii. Din cauza crizei aprovizionării, cele două țări au împiedicat utilizarea mașinilor în toate duminicile din 25 noiembrie până în 20 ianuarie 1957.

Citește și:

Ikea a închis definitiv stațiile de încărcare pentru mașinile electrice din Romania. Șoferii de ride sharing puneau stăpânire pe „pompe” și nici nu intrau în magazine

Ikea a închis definitiv încărcarea mașinilor electrice în cele două centre din București pentru că nu era corect ca mașinile să fie încărcate gratuit de către șoferii care nici măcar nu intrau în magazin.

Prețul energiei electrice din ce în ce mai mare și lipsa unei civilizații din partea șoferilor de ride sharing care puneau stăpânire pe stațiile de încărcare fără a lăsa clienții magazinului să beneficieze de încărcarea gratuită.

Oficial stațiile sunt închise pentru 6 luni, însă suedezii nu au cum să prevadă prețul energiei electrice din luna martie 2023, adică cele 6 luni putând să se prelungească fără probleme, scrie Autolatest.

Mesajul Ikea: „Stațiile de încărcare destinate mașinilor electrice sunt închise temporar pentru clienți începând cu 15/09/2022 pentru maximum 6 luni.

Grija față de mediul înconjurător rămâne în continuare unul dintre angajamentele noastre. În acest moment lucrăm la implementarea unui nou sistem pentru stațiile de încărcare destinate clienților. Îți mulțumim pentru înțelegere!“, au precizat cei de la Ikea.

Kaufland și Lidl nu mai oferă posibilitatea de încărcare gratuită a mașinilor electrice, din cauza șoferilor ridesharing care ocupau toată ziua „pompele”

Se pare ca cei de la Kaufland si Lidl au renunțat complet la încărcare gratuita a mașinilor electrice în Europa.

Acesta este pasul normal prin care Kaufland si Lidl scapă de mii de șoferi de Uber, Glovo sau Bolt care încărcau gratis mașinile EV la aceste stații.

Anul trecut Kaufland a încercat să introducă un cupon pentru cei care cumpără din magazin, soluție irelevantă pentru ca aceste stații a fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.

Lidl oferă începând de astăzi încărcare cu 1.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preț normal pentru luna septembrie 2022.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel