Iată care au fost concluziile raportului:
- Peste o cincime din pacienţii internaţi sunt nemulţumiţi sau foarte nemulțumiţi de curățenia din spitale.
- De asemenea, 8 pacienţi din 10 sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit.
- Peste o cincime din pacienţii internaţi au fost nevoiţi să își cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii în perioada internării în spital.
- Unui număr de 4.798 de pacienți li s-au solicitat bani sau atenții de către personalul medical (3,92% din totalul pacienților care au răspuns chestionarului).
- 21% din spitale arată zero interes pentru părerea pacienţilor. În cazul acestora nu a fost completat nici măcar un chestionar de satisfacţie.
Modele pozitive
De asemenea, potrivit datelor colectate de ORS, iată cum arată topul unităţile sanitare cu cele mai bune rezultate, evaluate pozitiv de pacienţi din punct de vedere al serviciilor medicale şi al curăţeniei.
Observatorul Român de Sănătate a realizat și topul ruşinii.
Acest raport analizează cele 122.423 chestionare de satisfacție completate de pacienții români la externare prin SMS şi formular web, în perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sănătății.
Raportul complet poate fi consultat AICI.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu