OUG 84 a pus pe jar şoferii din România, care ar putea rămâne fără permis de conducere pentru o perioadă de 3 zile, până la ieşirea rezultatelor de sânge de la IML.
Publicitate
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat la DC Conducem de ce unele ţări au inclus în lege o toleranţă la alcool pentru şoferi. Şi nu pentru a-i lăsa pe şoferi să consume alcool.
"Încerc să spicuiesc din declaraţiile oficialilor. Avem aparate pe care le folosesc nemţii, pe care le foloseşte toată lumea. Sunt luate din Germania şi sunt foarte bune. Dar nu se ţine cont de faptul că Germania a găsit o soluţie. Noi spunem că în Germania au voie să bea o bere la volan, că au o toleranţă la alcool. De ce face asta statul german? Ca să bea şoferii o bere? Nu! Pentru că micile erori care ar putea să apară la aceste aparate pentru că şoferul a mâncat o salată, pentru că a mâncat bomboană cu ceva alcool prin ea, murături, etc, să nu fie de impact. Şi astfel s-a introdus toleranţa asta.
Tot nemţii au dat liber la droguri. Şi a sărit chiar şi poporul german împotriva acestei legi. Dar nu, nu au dat liber. Au pus o cotă mică de toleranţă, ca să nu existe acel risc de fals pozitiv, că a mâncat şoferul covrig cu mac, că a luat un nurofen pentru răceală, etc. A, dacă a luat un medicament clar interzis, care are morfină sau mai ştiu eu ce, atunci da, într-adevăr, se aplică legea. Dar acele mici erori trebuie rezolvate.
Noi trăim într-o perioadă periculoasă. Toate alimentele noastre sunt chimizate. Dacă ne uităm la ce era acum 4-5 ani, vorbeam de E-uri. În ziua de azi mai vorbeşte cineva de E-uri? De ce? Pentru că industria alimentară s-a orientat, a eliminat denumirea de E, dar chimicalele nu doar că au rămas, ci s-au multiplicat, şi sunt foarte periculoase, mai ales în anumite combinaţii. Acele chimicale pot duce la o eroare a acestui drug-test. Dacă ne uităm la acele cifre avansate în spaţiul public legate de erorile drugtestului, probabil erori adevărate sunt 1-2%. La restul, aparatul a simţit acele mici consumuri de tot chimicale. Germania a găsit soluţia.
Dacă acum este oprit un şofer care nu a consumat niciodată nimic şi poliţistului i se pare ceva dubios, şoferul este într-o dilemă. Alege să se testeze în stradă, cu şanse relativ mari de a pleca de acolo cu dosar penal, fără permis şi să aştepte 7-8 luni pentru rezultatele analizelor? Sau alege să refuze testarea în stradă, şi rămâne astfel fără permis câteva zile? Oricum ar fi, e rău. Dacă te-a oprit, permisul se ia. Acest aspect nu s-a analizat!", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu