Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de autovehicule din grup, diesel, au ieșit pe piață cu un soft instalat prin care a fost redus nivelul noxelor în timpul testelor de poluare. 8 milioane sunt în Europa.
În urma calculelor diferențelor, s-a ajuns la concluzia că României i-a fost adusă o pagubă de 30 de milioane de euro de grupul Volkswagen. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Grațiela Gavrilescu, a declarat la Antena 3, că statul român intenționează să fie despăgubit de grupul german, pentru că românii care au cumpărat mașini Volkswagen Euro 5 au făcut cu bună credință.
Paguba ar putea fi chiar mai mare decât cea stabilită inițial, pentru că unele mașini ar putea să se încadreze chiar la Euro 3.
Adrian Măniuțiu, jurnalist la Antena 3, are o mașină din lotul celor opt milioane livrate în Europa, cu soft pentru falsificarea testelor de poluare: "Am făcut testul, bănuiam, dar am aflat cu certitudine că seria de sașiu care corespunde mașinii mele face parte din grupul motoarelor care are instalat un soft care manipulează emisiile poluante. Rechemările în service înțeleg că vor urma sau că vor fi programate din ianuarie. Îmi vine greu să cred că se va găsi o soluție punctuală, pentru că dacă ar fi existat ar fi putut fi implementată de la început. Așteptăm, pentru că soluția nu există, mi s-a comunicat că se lucrează intens și în forță la găsirea unei soluții tehnice, mă îndoiesc că va fi o chestiune facilă care va fi rezolvată în câteva ore de prezență în service. (...) Circulăm cu niște mașini care nu știm cât de mult poluează și dacă nu vor avea un efect suplimentar cu privire la taxe suplimentare, noxe, pentru că noxele astea sunt eliberate în atmosferă. (...) E o chestiune serioasă care pun sub semn de întrebare industria diesel, în general. Îmi vine foarte greu să cred că Volkswagen este atât de înapoiat din punct de vedere tehnologic, în ciuda investițiilor record în 2014 în cercetare și dezvoltare, încât a putut fi depășit de toți ceilalți producători auto și că a fost singurul care nu a fost în stare să îndeplinească niște norme de poluare, chiar dacă foarte restrictive. Cred că e începutul unei avalanșe care va lovi greu industria auto în general. Cred că va fi nevoie de o abordare politică".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News