Până în 2050, românii nu vor mai intra cu maşinile în oraşe, afirmă ministrul László Borbély

buc
buc

Ministrul Mediului şi Pădurilor a cerut prefecţilor din judeţele unde se află cele 15 zone şi aglomerări care fac obiectul avizului motivat al C.E. ca, în cel mult o săptămână, să prezinte stadiul măsurilor din programul de gestionare a calităţii aerului.

Ministrul Mediului şi Pădurilor, László Borbély, împreună cu ministrul Administraţiei şi Internelor, Constantin Traian Igaş, au susţinut miercuri o videoconferinţă cu prefecţii din judeţele unde se află cele 15 zone şi aglomerări care fac obiectul avizului motivate pentru neluarea măsurilor ce se impun la depăşirea concentraţiilor de pulberi în suspensie PM10. Deşi au fost invitaţi, niciunul dintre cei 20 de prefecţi nu a dorit să intervină pe parcursul celor circa 30 de minute în care ministrul Borbely le-a mai atras atenţia acestora că vor trebui să raporteze, într-o săpămână, stadiul măsurilor luate pentru reducerea poluării.

László Borbély, a subliniat că „Sursele cele mai importante, identificate ca având o contribuţie semnificativă la creşterea concentraţiilor de PM10 sunt traficul rutier, activităţile industriale, şantierele de construcţii, lucrările de modernizare, reabilitare drumuri şi încălzirea rezidenţială din aglomerările respective, după caz. Toţi cei care au responsabilităţi în domeniul calităţii aerului ştiau din 2008-2009 că trebuie să aibă un plan de măsuri pentru reducerea poluării aerului. Încă din noiembrie 2009 Comisia a declanşat procedura de infringement solicitând măsuri clare pentru reducerea poluării. Noi am transmis la Comisia Europeană programele de gestionare integrată pentru 4 aglomerări din România: Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Craiova. În martie 2010, România a solicitat Comisiei Europene scutirea de la obligaţia de a aplica valoarea limită pentru PM10 până la 11.06.2011 pentru 11 aglomerări si zone, respectiv municipiile Iaşi, Craiova, Cluj-Napoca, Bucureşti, Ploieşti, Baia Mare, Braşov, Bacău, Urziceni, Drobeta Turnu Severin, Copşa Mică şi Mediaş.

De asemenea, Borbély a menţionat si faptul că pe 28 martie a.c., a fost adoptată şi publicată de Comisia Europeană Carta albă în domeniul transporturilor, care prevede, printer altele, că în transportul urban, la nivelul UE, până în 2030 să se reducă la jumătate numărul de maşini alimentate cu combustibil convenţional (motorină şi benzină), iar până în 2050, utilizarea acestor maşini în oraşe să fie complet eliminată. De asemenea, se prevede luarea de măsuri pentru interzicerea totală, până în 2030, a circulaţiei acestor maşini în centrele marilor oraşe. Astfel, se cconturează măsura ca din anul 2050 românii vor trebui să îşi lase maşinile alimentate cu combustibil la marginea oraşului şi vor trebui să ia bicicletele sau transportul în comun.

"Până în 2050 utilizarea acestor maşini în oraşe va fi complet eliminată. Românii îşi vor lăsa maşinile la marginea oraşului şi vor lua bicicleta, transportul în comun sau vor merge cu maşina electrică. Sper să apucăm cu toţii", a spus Borbely.

În acest sens, ministrul László Borbély a reamintit faptul că M.M.P are va veni în şedinţa de guvern cu o ordonanţă ce include facilităţi pentru instituţiile ce vor sa achiziţioneze maşini electrice sau hibrid. „Astfel, cei care participă la Programul Rabla vor primi până la 6 vouchere, acestea reprezentând diferenţa de preţ pentru o maşina electrică. Pentru cei care nu sunt incluşi în Programul Rabla propunerea este să existe o finanţare de 25% din valoarea maşinii dar nu mai mult de 5000 de euro”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel