Pandemia şi munca de acasă au dus la creşterea cu 50% a vânzărilor de electronice şi electrocasnice.
Vânzările de produse electronice şi electrocasnice pentru gătit, curaţenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât şi în primul trimestru al anului 2021, pe fondul schimbărilor aduse de pandemie în tendinţele de consum, arată o analiză realizată de GfK.
Astfel, în primul trimestru al anului 2021 achiziţiile românilor de produse care fac mai uşoară munca de acasă şi curăţenia au continuat să înregistreze creşteri substanţiale în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Vânzările de tablete s-au dublat, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.
De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creştere fiind produsele premium de tip robot şi aspiratoare verticale.
„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit şi maşinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viaţă al consumatorilor gătitul şi gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanţă.” declară Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK România, citează Mediafax.
Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) s-au concentrat pe economisire și au fost mai atenți la prețuri în ultimele nouă luni (56%), potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în luna iunie.
Astfel, se observă că oamenii au rămas la fel de preocupați de siguranța financiară ca în octombrie anul trecut, chiar dacă, între timp, au demarat campaniile de vaccinare si economia dă semnale de revenire. Global Consumer Insights Pulse a mai fost realizat în octombrie 2020 și martie 2021.
”Dacă în ediția anterioară a raportului, din martie anul acesta, remarcam o ușoară înviorare a interesului consumatorilor de a cheltui, acum vedem o tendință clară către economisire. Chiar dacă aceste obiceiuri vor persista, ne așteptăm ca dispoziția consumatorilor față de cheltuieli să se îmbunătățească pe măsură ce economiile recuperează pierderile din timpul pandemiei. Există, de asemenea, o tendință de economisire și în rândul generațiilor mai tinere, chiar dacă nu au experimentat până acum crize financiare. Totuși, constatăm de exemplu că mulți dintre respondenți (61%), în special din Europa și SUA, s-au arătat dornici să cheltuiască mai mult pentru a lua masa în oraș”, a declarat Mihai Anița, Partener și Lider al Serviciilor pentru Retail, PwC România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu