Umorul în educație este important, el fiind și un vehicul de la profesor la elev și invers, susține un expert în psihopedagogie. Desigur că elevii nu vor un clovn în fața clasei, dar nici nu își doresc pe cineva care să le transmită tristețe sau frică, motiv pentru care profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București, , citând studii în domeniu, prezintă o serie de avantaje pe care le aduce folosirea de către educator a umorului în sala de curs.
Uneori pe stradă trec prin apropierea unor școli. Alteori, când sunt într-o școală merg pe holuri și ascult murmurul elevilor. Din unele clase se aude doar profesorul: uneori o voce obosită, alteori cu un ton „țipător”… Sunt alte clase de unde se aud râsete. Acolo sunt elevi fericiți. Copilul trebuie să învețe să râdă la școală, să se umple de fericire și de bucurie atunci când – alături de profesor – intră în marea aventură a descoperirilor.
Wanzer citind literatura de specialitate face o listă lungă a avantajelor pe care le aduce folosirea de către profesor a umorului în sala de clasă: îi ajută pe elevi să învețe mai bine, participă mai activ la oră, încurajează creativitatea, oferă motivare și – nu în ultimul rând – reduce anxietatea. Este o listă la care merită să reflecteze fiecare profesor, nu este așa?
Citește și: Tipul de profesor dorit la clasă de un expert în psihopedagogie
Albert Ellis adaugă o un alt plus. Este important „să vezi lucrurile, chiar și dificultățile, într-o perspectivă amuzantă” De ce? Pentru că, spune Ellis, sunt multe argumente în acest sens, dintre care amintim:
Citește continuarea pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News