Un posesor de maşină electrică s-a plâns, pe un grup dedicat de Facebook, de preţurile mari de încărcare pentru aceste vehicule. Acesta le transmite celorlalţi proprietari de electrice că ar trebui să îşi cumpere maşini pe combustibil fosil, mai ales dacă le-au vândut deja pe cele vechi.
"Mulţi colegi conducători de electrice cu puțin timp în urmă se rugau la Dumnezeu să facă o minune şi să dispară stațiile gratuite.
Se pare că Lidl, Ikea şi alţii le-au ascultat rugămințile şi le-au închis. Bun până aici, dar ce facem dragi colegi, se pare că va veni urgia din păcate.
Vă dau câteva exemple ce prevestesc revenirea la benzină, gpl sau diesel:
- Reţeaua Ev mag cu stațiile de la Auchan au pus preţul de 3,5 lei /kw AC
- Renovatio la staţia Rompetrol Corbeanca au preţurile 3,49/kw DC şi 2,99/kw AC
- Autoclass Ploieşti aveau 20 lei/oră AC şi 90 lei DC. Acum au 70 lei/oră AC şi 180 lei/h DC.
Câteva exemple care prevestesc ce va urma....
Care v-aţi vândut deja fosilele cumpăraţi repede alta, că vor costa dublu în curând", a scris bărbatul.
Vânzările de maşini verzi (hibride, BEV/electrice şi PHEV/ hibrid plug-in) în Europa au scăzut cu 4,4%, în al doilea trimestru al acestui an, la 1,039 milioane de unităţi, ca efect al problemelor cu care se confruntă producătorii din cauza lipsei componentelor, relevă o analiză realizată de o companie de consultanţă.
Comparativ, în primele două trimestre din 2021, au fost înregistrate creşteri de 100%, respectiv de 259%, după care avansul s-a temperat la 32% în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru şi 13% în primul trimestru din 2022.
"Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto şi implicit cu întârzierile la livrări. Piaţa din România, fiind încă mică, îşi continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de maşini electrificate le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluţia spectaculoasă din ultimul an şi jumătate a vânzărilor de maşini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele şi reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR şi Green Deal, dar şi pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa", a declarat Daniel Anghel, partener şi lider pentru industria auto în cadrul PwC România.
Conform datelor centralizate, în prima jumătate a anului 2022, cota de piaţă a maşinilor "verzi" a ajuns în Europa la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă vehiculele hibride (24%).
În acest context, vânzările de maşini electrice au fost singurele care şi-au continuat creşterea, în intervalul de analiză, la nivel european, cu un avans de 8,1%. Acest salt nu a putut să compenseze, însă, scăderile înregistrate de hibride plug-in (-17,5%) şi hibride (-4,8%), subliniază consultanţii PwC.
"Declinul raportat de maşinile hibride plug-in în Europa poate fi explicat în primul rând prin lipsa de disponibilitate a produselor, producătorii acordând prioritate producţiei de BEV-uri. De altfel, strategia producătorilor auto se reflectă în dublarea cotei de piaţă a BEV în ultimii doi ani, de la 7% la 13%. Topul vânzărilor de maşini BEV în primul semestru în Europa este condus de modelul Fiat 500 electric, urmat de Tesla Model 3, Renault ZOE, Dacia Spring, Peugeot 208 EV, Tesla Model 3, Renault Twingo EV, Hyundai Kona Electric, Volkswagen şi Opel Corsa-e", se menţionează în cercetarea de specialitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News