Perioada adolescenței este una dificilă, greu de gestionat, responsabilitatea aparținând nu numai părinților, ci și instituției educaționale în care copilul studiază.
Pentru ca managementul relațiilor cu adolescenții să fie unul pozitiv, profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației recomandă avertizările lui DiMartino și Clark (2008), privind problemele pe care copilul le poate întâmpina în școală:
- lipsa suportului din partea adulților. Resimțind că aceștia nu-i mai înțeleg, adolescenții devin mai nesiguri și riscă să facă gesturi care au un preț în viitoarea lor viață de adult;
- predarea necorespunzătoare, mai ales că profesorii, lucrând cu mulți elevi deodată, nu se pot plia pe nevoile și capacitățile fiecărui elev în parte;
- rezultatele imperceptibile. Singurul indicator de prestigiu pe care școala îl oferă elevilor îl reprezintă nota, o recompensă infimă care să acopere nevoia acută de confirmare a adolescenților, motiv pentru care aceștia vor dezvolta strategii pentru a obține singuri de afirmarea de care au nevoie;
- invizibilitatea. Mulți copii nu simt că sunt acceptați și remarcați la școală la adevărata lor valoare;
- izolarea. Școala trebuie să îl pregătească pe adolescent pentru multiplele roluri de adult, fiind imperios că instituția educațională să aibă permanent în vedere legătura cu comunitatea, oportunitățile de angajare temporară, de voluntariat etc.
Citește mai multe pe performate.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News