Profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București, explică de ce uneori copiii par să aibă reacții nepotrivite, spre stupefacția părinților care nu-și pot explica fenomenul, în condițiile în care ei îi îndeamnă deseori să fie cuminte, bun și să învețe bine.
Specialistul în Educație, profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, atrage atenția că părinții și dascălii transmit uneori copiilor din jur mesaje cu un potențial pe care nu îl intuiesc, dezvoltându-se astfel așteptări care acționează ca un filtru privitor la modul în care aceștia o să vadă lumea de acum înainte.
Pentru exemplificare, profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară prezintă o serie de experimente interesante. Astfel, Jamieson şi colaboratorii le-au prezentat elevilor la începutul de an şcolar un nou profesor. La una dintre clasele de elevi cercetătorii le-au spus copiilor că noul profesor este foarte inteligent şi competent, la o a doua clasă de elevi nu li s-a transmis acest mesaj. Ipoteza de la care au pornit experimentatorii s-a confirmat: elevii din clasa la care se transmisese mesajul că profesorul este competent şi inteligent au obţinut note mai bune şi l-au considerat mai competent şi mai deschis faţă de ei în comparaţie cu elevii care nu primiseră respectivul mesaj. Dar nu numai atât: elevii din primul grup erau mai atenţi la ore, mai liniştiţi şi sârguincioşi.
Citește AICI despre celelalte experimente
Rezultatele acestor studii au relevat faptul că orice spun, gândesc sau fac părinții sau dascălii reprezintă repere comportamentale pentru cel mic. Dacă o să i se spună că trăiește într-o lume rea, el o să o vadă mai rea decât este, însă dacă i se oferă un filtru pozitiv, i se dă ocazia să privească viața optimist, atrage atenția profesorul doctor Pâinișoară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu