Școala le cere copiilor să fie „cuminți" și în același timp să își dezvolte autonomia, să fie pregătiți pentru un viitor imprevizibil, semnalează profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară de la Universitate București, doctor în Științe ale Educației, în opinia căruia o astfel de perspectivă este o contradicție evidentă.
Potrivit expertului în Educație, elevul nu mai poate să fie „cuminte" și să-l lase pe profesor să poarte toată responsabilitatea educării lui, având în vedere că el (elevul - n.red.) are astăzi la dispoziție o largă paletă de informații (furnizată în special de Internet) ceea ce îl face mai pregătit să răspundă, să dea replica, să nu mai accepte pasiv intervenția cadrului didactic.
Experimentele în domeniu arată că nu este pozitiv ca elevii să fie transformați într-o audiență pasivă, afirmă profesorul universitar Pânișoară, întrucât ei ar trebui să învețe să fie responsabili, dar o vor face doar dacă avem încredere să-i lăsăm să și greșească și să le oferim oportunități de creștere în care rolul nostru (părinți sau cadre didactice) este doar cel de spectator și nu de regizor.
În susținerea afirmațiilor sale, profesorul universitar Pânișoară prezintă pe performante.ro un studiu interesant care relevă că atunci când oamenii sunt investiți cu autoritate (reală, nu simulată), multe persoane reacționează pozitiv și activitatea cu ei devine mai plăcută și mai ușoară.
Citește AICI despre experiment
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu