Părinți de succes: Când lucrurile mici pot să aibă o importanță mare

Studiile arată că există multe nuanțe atunci când se dezbate cât de echitabil și pedagogic este ca elevii dintr-o clasă să fie mutați dintr-o bancă în alta periodic pentru ca toată lumea - părinți, copii, profesori - să fie mulțumită. În acest context, profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, atrage atenția celor implicați în educația celor mici că în învățământ – ca și în toată viața noastră de altfel – lucrurile mici pot să aibă o importanță mare.

Așezarea în bănci a elevilor poate deveni o problemă nu doar pentru profesori, ci și pentru părinți și mai ales pentru copii, întrucât fiecare privește acest aspect dintr-un alt unghi, ceea ce ar putea ca situația aleasă de cadrul didactic să genereze conflicte.

Dacă în multe instituții de învățământ se aplică mutarea mutarea elevilor dintr-o bancă în alta astfel încât toți să beneficieze de șederea în fiecare bancă, studiile arată că soluția aleasă poate fi privită cu scepticism.    

Potrivit profesorului universitar Pânișoară, nu trebuie omis elementul aparte pus în evidență de Thaler, respectiv efectul de posesie. Oamenii cer mai mult pentru a renunța la un obiect decât sunt dispuși să plătească pentru a-l achiziționa. Odată achiziționat un obiect, el devine mai valoros pentru proprietar, iar acestuia îi va veni foarte greu să se despartă de el.

Părinți de succes: Unde începe educația de calitate

Așa se întâmplă și în cazul unui elev, el se obișnuiește cu banca lui, cu scaunul lui. Pe lângă faptul că îi va veni foarte greu să renunțe la ele de la o săptămână la alta, se produce și un mic haos, deoarece nimeni nu mai știe unde îi este locul.

Iar celor care nu văd astfel problema, specialistul în Educație le recomandă să analizeze cât stres acumulează dacă ar fi obligați să-și schimbe locul preferat din casă, să se uite la televizor stând pe un alt fotoliu decât cel obișnuit.  

Poate că este echitabil, dar nu este și pedagogic să mutăm copiii din bancă în bancă, consideră profesorul universitar Pânișoară, apreciind însă că trebuie identificată o altă soluție: poate o mobilitate crescută a cadrului didactic în clasa de elevi sau poate o dispunere mai amuzantă a băncilor, întrucât lucrurile mici pot să aibă o importanță mare!

Citește mai multe pe performante.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel