De cele mai multe ori, profesorii folosesc un pix sau un stilou cu culoare roșie pentru corectarea lucrărilor discipolilor, fără a se conștientiza, probabil ce efecte poate genera acest element minor.
Pentru a veni în sprijinul celor interesați de acest subiect, profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, explică de ce se folosește culoarea roșie în corectarea lucrărilor.
Părinți de succes: Cât de mult sunt ajutați copii să învețe independența
Pentru că este mai clar și mai ușor de observat de elev sau pentru că această culoare semnifică pericolul psihologic al insuccesului? Dorind să vadă care este rolul pe care culoarea roșie îl are în situațiile în care trebuie obținute rezultate, Elliot (2007) a plecat de la ultima ipoteză apariția „pixului roșu" desemna existența unor greșeli în produsul elevului. O asociere între culoarea roșie și pericol există, un eemplu concludent fiind și faptul că semnele de stop și semnele de atenționare la pericol sunt de culoare roșie.
Pe de altă parte Rutchick, Slepian, and Ferris au observat că folosirea unui stilou cu cerneală roșie crește în mod semnificativ numărul de corecturi făcute unui paragraf, determinându-l pe evaluator să fie mult mai exigent atunci când corectează o lucrare.
Dacă folosirea pixului roșu la corectare este un fapt pozitiv sau unul negativ nu s-a stabilit încă cu certitudine, dar profesorii sunt cei care decid ce culoare folosesc atunci când verifică lucrările elevilor.
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu