Un renumit specialist în Educație semnalează atât părinților, dar în special cadrelor didactice cât de important este ca mediul școlar să fie unul ambiant pentru elevi, astfel încât ei să fie motivați să stea la școală și să considere că sunt fericiți.
Mediul școlar produce, adeseori, un impact asupra învățării mult mai important decât se ia în calcul, apreciază profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară de la Universitate București, doctor în Științe ale Educației.
Nu doar elevii, ci și profesorii sunt influențați de culoarea pereților, de ce imagini se află expuse, de tablouri, de mărimea ferestrelor, de ce se vede prin fereastră, la fel cum studiile științifice au relevat că vremea poate influenţa Bursa de Valori, plantele în birourile angajaților îmbunătățesc starea acestora sau că pacienții care stăteau într-un spital în camere cu vedere spre parc se însănătoșeau mai repede comparativ cu cei care priveau pe fereastră spre o mare parcare.
Astfel de cercetări susțin ideea că ar trebui să se dea o mai mare importanță mediului în care învață copiii, la ce se află în jurul lor atunci când trebuie să învețe.
În plus, profesorul universitar Pânișoară recomandă ca și elevii să fie consultați, să fie întrebați în legătură cu redecorarea pereților din clasă, să fie implicați, ca să-și asume acest mediu.
Chiar dacă pe pereții multor clase din școli există multe planșe colorate, ele sunt doar despre învățare, nu sunt despre liniștire, ori ideal ar fi ca acestea să genereze o "încărcare a bateriilor", să-l motiveze pe elev să stea și să considere că este fericit la școală.
"De aceea elevul trebuie să fie parte la re-construcția clasei (îmbinând elementele „didactice" cu elemente care le plac elevilor, care fac parte din cultura generației lor, care îi vor face să simtă bine)", concluzionează profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară.
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu