Atunci când se pune problema educației unui copil, pentru a construi valori, pentru a consolida elemente pozitive, trebuie ca cei responsabili, părinții și educatorii, să se concentreze pe ceea ce vine din interiorul celui mic, semnalează profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București. Acesta aduce în atenția părinților și educatorilor de succes un experiment în care s-a folosit și o oglindă.
Specialistul în Educație prezintă un studiu realizat de Arthur Beaman și colegii săi în timpul sărbătorii de Halloween care arată cât de important este să se caute în interior și nu în exterior atunci când se vrea să realizeze o educație pozitivă.
Ei au convenit cu anumite persoane să le folosească locuințele. Când copiii veneau să ceară bomboane (obicei de Halloween) o persoană le deschidea ușa, le arăta un bol mare cu bomboane așezat pe o masă în apropiere și le spunea că pot să-și ia fiecare câte o bomboană. Imediat după aceea persoana părăsea încăperea și copiii se găseau singuri cu bolul de bomboane. Ceea ce micuții nu știau era faptul că un alt cercetător îi urmărea ascuns și le înregistra comportamentul. Concluzia primei părți a experimentului a fost că o treime din copiii care participaseră la sărbătoarea de Halloween au încălcat regula recomandată, luând mai mult de o bomboană din bol.
[citeste si]
Dar cercetătorii aveau o ipoteză. Ei presupuneau că dacă copiii o să își vadă acțiunea, dacă o să-și vadă propria persoană lucrurile se vor schimba. Pentru a testa acest aspect Arthur Beaman și colegii lui au poziționat o oglindă mare lângă bolul cu bomboane astfel încât copiii să fie obligați să se privească în oglindă atunci când întindeau mâna pentru a lua bomboana din bol.
Citește continuarea pe performate.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu