În parenting există două extreme: părintele care nu este suficient de implicat, care nu-i oferă copilului lui nici încredere, nici susținere, nici siguranța unui mediu corect de creștere și părintele implicat, atât de implicat încât ajunge repede la „capătul puterilor”. Cercetările au demonstrat, însă, că un părinte care ajunge la fenomenul de burnout, un părinte epuizat, fără resurse pentru a mai continua, un părinte care se stresează prea mult are – în ultimă instanță – o influență negativă în educație, atrage atenția un specialist în Științele Educației.
Profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București, semnalează ce anume ar trebui să îi avertizeze pe părinți că mai au un pic și ajung la "capătul puterilor", dar și cum trebuie să acționeze când ajung la acest stadiu.
Citește și: Părinți de succes: Este școala potrivită pentru elevii noștri?
"Preluând cercetările din plan organizațional (la locul de muncă unde apare burnout-ul) Paula Davis-Laack (2013) a observat că sunt multe similitudini cu „munca” de părinte:
[citeste si]
Cum putem să acționăm atunci când obsevăm aceste surse care ne arată că intrăm într-o zonă de risc? Davis-Laack are niște sugestii la care merită să reflectăm:
Citește continuarea pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News