Un specialist în Educație le aduce în atenție profesorilor, precum și părinților un instrument folosit de psihologia pozitivă pentru a verifica dacă dezvoltă o serie de „virtuți" la elevii pe care îi au la clasă, respectiv dacă observă că școala scoate tot ce este mai bun din copiii lor.
Conceptul de psihologie pozitivă este unul foarte interesant, notează Georgeta Pânișoară, conferențiar doctor la Departamentul de Psihologie al Facultății de Psihologie și Știintele Educației, din cadrul Universității din București. Potrivit specialistului în Educație, pentru Gable și Haidt el reprezintă „studiul condițiilor și proceselor care contribuie la „înflorirea" sau funcționarea optimală a oamenilor, grupurilor sau instituțiilor".
Pentru a verifica dacă elevii/copiii „funcționează" optimal, se propune părinților și profesorilor să reflecteze asupra celor 6 virtuți (care sunt corelate cu puncte forte ale caracterului) pe care Seligman și Peterson le enunță:
În final, Georgeta Pânișoară recomandă ca aceste virtuți și lista explicativă de caracteristici să fie luate pe rând și să se analizeze dacă sunt ele prezente în școala unde învață elevul, în ce proporție, care lipsesc cu desăvârșire, dar și ce ar trebui să facă părinții și dascălii pentru a se asigura că, așa cum spune psihologia pozitivă, fac totul pentru dezvoltarea maximală, pentru „înflorirea" interioară a copiilor/elevilor, precum și cine propune soluții și cine are curajul să le pună în practică.
Citește mai multe pe performante.ro
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News