Orice părinte își dorește ca propriul copil să devină cel mai bun, fie la nivel cognitiv, fie la nivel comportamental. Pentru a atinge însă acest deziderat, o tactică bună este impunerea unor standarde de performanță, dar care să și funcționeze.
Pentru obținerea rezultatelor țintite, profesorul universitar universitar Ion-Ovidiu Pânișoară de la Universitate București, doctor în Științe ale Educației, amintește de cele patru "secrete" ale aplicării standardelor de performanţă, prezentate de Belding (2004).
- Copilul/elevul trebuie să cunoască și să înțeleagă standardele de performanţă pe care părintele/profesorul le fixează. În caz contrar, minorul nu și le va asuma.
- Părintele/profesorul să măsoare în mod consistent şi vizibil gradul la care fiecare standard a fost îndeplinit, eventual realizând un grafic al îndeplinirii obiectivelor, grafic la care să se adauge câte o evoluţie în fiecare zi. Amuzant ar fi ca fiecare evoluție să fie consemnată în mod vizibil, folosind culori puternice.
- Stabilirea consecințelor pozitive şi negative ale îndeplinirii/neîndeplinirii standardelor. Dacă de fiecare dată când performanţa copilului suferă o îmbunătăţire se va consemna printr-un eveniment special de celebrare (o petrecere, de exemplu), forţa motivaţională a necesităţii de a îndeplini şi pe viitor standardele de performanţă.
- Aplicarea obligatorie a consecințelor ale îndeplinirii/neîndeplinirii standardelor de performanță. Dacă se va omite o singură dată aplicarea acestei reguli, tot sistemul construit până în acel moment se prăbușește.
Citește mai multe pe performanta.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu