Copilul pare că nu înțelege ceea ce este bine pentru el, pare că nu înțelege cât de important este să înveți, este o expresie care se face auzită de multe ori din partea părinților sau a profesorilor. De aceea, profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București, atrage atenția că "dacă nu facem un efort ca să privim lumea prin ochii lui vom ajunge să vorbim „limbi diferite" sau să mergem paralel cu el și cu interesele lui".
Părinții și dascălii trebuie să aibă în vedere că, de obicei, un copil nu gândește ca un om matur. "Ceea ce nouă ni se pare „normal" poate să fie straniu, fără utilitate practică ori lipsit de interes pentru copil", notează specialistul în Educație, profesorul dr. Pânișoară.
Mai mult, acesta face un apel la cei responsabili cu educația unui copil că să fie centrați mai mult pe ce-și dorește cel mic, nu pe ceea ce cred ei că este corect și prezintă și câteva exemple concludente în acest sens, inclusiv cel oferit de Dale Carnagie. Acesta, mare iubitor de fragi cu smântână, merge la pescuit în fiecare vară. Însă, atunci când pescuiește nu pune în cârlig ceea ce îi place lui, ci râme sau lăcuste, preferatele peștilor. "De ce n-am folosi faţă de oameni aceeaşi tactică?", era mesajul lui Carnagie, în final.
Citește mai multe exemple despre motivație pe performante.ro
"În fapt, atunci când folosești persuasiunea este esențial să intri în mintea interlocutorului tău, să mergi o perioadă alături de el, să îi împărtășești valorile (și el să creadă sincer acest lucru) pentru ca la momentul oportun să poți schimba macazul", mai spune profesorul dr. Pânișoară, atenționând că atunci când profesorul/părintele știe ce își dorește copilul cu adevărat motivația pentru învățare o să vină de la sine.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu