Foarte mulți copii și tineri se confruntă, la școală în special, cu un fenomen care devine tot mai îngrijorător și care are ca efecte depresiile, gândurile suicidale sau frica: bullying.
Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară de la Universitate București, doctor în Științe ale Educației semnalează că ultimele statistici arată că aproape 500 de cazuri de bullying s-au semnalat la Telefonul Copilului în două luni și 87% dintre acestea s-au petrecut în școală.
Este un fenomen pe care nu mai trebuie să-l ignorăm, școala este un loc unde de multe ori violența este prezentă, iar copilul trebuie învățat cum să diminueze riscul de a nu deveni țintă a unei agresiuni, fie verbală, fie fizică.
În acest context, specialistul în Educație amintește că Arthur H. Bell (2005) explică de ce unii oameni devin victime ale abuzului verbal (elemente care ar putea, la fel de bine, să fie extrapolate la abuzul fizic):
• stilul personalităţii de care dă dovadă victima intră în contradicţie directă cu stilul abuzatorului;
• victima se află la locul nepotrivit;
• victima este percepută de către abuzator ca un „sac de box" pentru că nu ripostează;
• victima este percepută drept marginală;
• victima este nou venită în școală sau grupul respectiv.
Ori, mai întâi, trebuie identificat dacă elevul se află într-una dintre situațiile de mai sus, iar în funcție de această evaluare trebuie adoptată metoda corectă de acțiune: fie retragerea din poziție problematică, fie să învețe să riposteze, fie să-și facă prieteni, având în vedere că agresorii se feresc să se lupte cu multe persoane în același timp.
Însă, în principal, copilul trebuie să aibă și să vadă întotdeauna în părinte și în profesor partenerii pe care poate să se bazeze, care să-l asculte, să-l înțeleagă, să-l ajute punctual și pe termen lung.
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu