Publicitate
Experiența și mentalitatea părinților sau a dascălilor este, de multe ori, o piedică semnificativă în pregătirea oferită copiilor pentru viitor, motiv pentru care cei responsabili cu educația celor mici trebuie să-i învețe pe aceștia cum să-și construiască instrumente de „supraviețuire”.
În legătură cu "arta pregătirii pentru viitor" a celor mici, profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, amintește de experiența trăită pe propria piele de către Mark Eppler în 1986, în timpul unui cutremur. Autorul, deși pregătit de mic cum să acționeze în cazul unei tornade, și-a dat seama în timpul seismului că nu știa ce trebuie să facă, fiind vorba de o situație în care primele două sfaturi în cazul unei tornade („aleargă către pivniță” și „întotdeuna să ai la îndemână baterii noi”) nu aveau sens. Momentul respectiv, marcat de nesiguranță și stres puternic, este un bun exemplu pentru a atrage atenția părinților de succes că pericolele și situațiile traversate de ei sau știute nu îi pregătesc pe cei mici și pentru "cutremure" diferite, mai ales că nimic nu confirmă că micuții de azi vor traversa în viață clipe de cumpănă identice (sau măcar asemănătoare) cu cele ale părinților lor.
În consecință, părinții trebuie să-i învețe pe copii să își construiască instrumente de „supraviețuire”. În urma unor discuții cu propriul copii, părinții trebuie să afle ce crede el despre anumite lucruri și dacă ei îi oferă suficientă încredere și în soluțiile pe care le găsește, deoarece "dacă el ajunge să știe că poate să se descurce în orice situație este și pregătit să o facă", conchide profesorul universitar Pânișoară.
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu