Primăria din Paris intenționează să reducă prezența automobilelor de teren de talie mare (SUV-uri) din centrul orașului prin intermediul unei creșteri a tarifelor de parcare și a organizării unui referendum în rândul cetățenilor pentru susținerea acestei inițiative, conform informațiilor furnizate de Reuters.
Odată cu interzicerea scuterelor închiriate în luna septembrie, ca rezultat al unui vot al cetățenilor, Parisul planifică un referendum local pe data de 4 februarie 2024, având ca subiect 'rolul SUV-urilor în capitală'.
Administrația orașului Paris dorește să introducă tarife mai mari de parcare pentru automobilele cu motoare pe combustie și o greutate de peste 1,6 tone, dar și pentru vehiculele electrice cu o greutate de peste 2 tone. Pentru determinarea greutății unui vehicul, scanerele vor citi datele de pe plăcuța de înmatriculare, care furnizează informații despre modelul automobilului.
'Este necesar să diminuăm numărul și dimensiunea autoturismelor din oraș și, de aceea, vom supune votului chestiunea privind spațiul alocat acestui tip de vehicule în Paris', a declarat viceprimarul David Belliard.
În timpul mandatului primarului Anne Hidalgo, Parisul a exercitat presiuni asupra șoferilor prin majorarea costurilor de parcare și interzicerea progresivă a automobilelor diesel, în paralel cu extinderea rețelei de piste pentru biciclete în capitala Franței.
'Votul referitor la SUV-uri este conceput pentru a transmite un mesaj celor care continuă să utilizeze automobilele private din considerente financiare: Nu! În câțiva ani, în câteva luni, acest comportament nu va mai fi binevenit în Paris', a subliniat Belliard.
El a adăugat că autoritățile din Paris doresc, de asemenea, ca producătorii de automobile să renunțe la asamblarea vehiculelor de tip SUV, deoarece acestea sunt mult prea costisitoare, poluante și inadecvate pentru zonele aglomerate din orașe.
Președintele Asociației Șoferilor, Philippe Noziere, a subliniat că, dacă automobilele au devenit mai grele și mai mari decât în trecut, acest lucru se datorează măsurilor de siguranță și confortului. 'Producătorii au depus eforturi considerabile pentru aceste vehicule. Desigur, acest lucru se traduce printr-o greutate suplimentară', a adăugat Philippe Noziere.
În contrast, Henri Duret, un locuitor al Parisului, nu simpatizează prea mult SUV-urile. 'Ele sunt simboluri ale unei alte ere... Fiind mașini mai masive, ele consumă mai mult combustibil și, prin urmare, poluează mai mult. De aceea cred că este normal să fie taxate mai mult', a explicat Henri Duret.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu