Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a anunţat că feed-ul principal al reţelei de socializare Facebook va fi împărţit în două secţiuni.
Pentru că utilizatorii sunt foarte interesaţi de postările prietenilor şi familiei, spunea Zuckerberg, aceste postări vor primi propria fereastră. Dar când utilizatorii deschid aplicaţia, totuşi, vor intra iniţial în "motorul de descoperire" al Facebook, acolo unde conţinutul va fi cel ales de algoritmii Meta.
Conform Bloomberg, Facebook nu face altceva decât să copieze TikTok, o aplicaţie pe care o vede ca principal competitor. Conţinutul apropiaţilor, pe care Facebook şi-a construit imperiul, va deveni astfel mai puţin accesibil pe măsură ce Meta va începe să le arate utilizatorilor conţinut al unor oameni pe care nu îi urmăresc. Teoretic, cu această mutare Facebook îşi va "rafina" propria versiune de algoritm TikTok, celebru pentru alegerea conţinutului şi pentru retenţia utilizatorilor. La fel se întâmplă şi pe Instagram.
Potrivit sursei citate, copierea este o strategie cu care Meta este obişnuită, compania lansând în ultimii zece ani mai multe instrumente desprinse din Snapchat, o altă aplicaţie populară. În 2016, Instagram a dat în sfârşit o lovitură cu "Poveştile", acele postări care rămân disponibile doar 24 ore. O altă dovadă că Meta a mai copiat şi în trecut instrumente din alte aplicaţii este reprezentată de Reels, inspirată din TikTok.
Nu toată lumea este, însă, mulţumită de updatarea algoritmilor. Kylie Jenner şi Kim Kardashian, staruri de reality show, au făcut apel la Instagram, spunând "încetaţi să mai încercaţi să fiţi ca Tik Tok". Jenner este cea mai urmărită femeie de pe reţelele sociale, cu 360 milioane de urmăritori.
Kardashian, care are 326 milioane de urmăritori, a scris: "Vreau doar să văd poze drăguţe cu prietenii mei. Vă rog...".
Mark Zuckerberg, însă, pariază că utilizatorii nu vor, de fapt, să vadă postările prietenilor şi familiei. Pentru că, dacă ar fi vrut asta, nu ar fi migrat spre Tik Tok.
Piața rețelelor de socializare este una incredibil de dificilă, iar dacă vrei să înțelegi mai bine concurența din acest domeniu agresiv, gândește-te că TikTok a dat deja drumul la concedieri, iar restructurările anunțate sunt la nivel global. Potrivit Playtech, mai mulți angajați TikTok și-au pierdut locul de muncă în ultima săptămână. Alții au fost rugați să se pregătească pentru o întâlnire cu departamentul de resurse umane, iar pronosticul pentru viitorul lor în companie este de asemenea unui foarte pesimist. Conform datelor obținute de Wired pe subiect, principalul concurent al Facebook trece printr-o restructurare globală. Cel mai mare risc de a părăsi compania se pare că este înregistrat de angajații europeni, iar dacă nu au primit încă o invitație la HR, aceasta ar trebui să vină în următoarele săptămâni.
Angajații TikTok din Marea Britanie, chiar și dacă nu își pierd momentan locul de muncă, au primit avertismente legate de faptul că le vor pleca mulți dintre colegi. Valul de concedieri a început luni, la prima oră, cu mulți angajați din SUA fiind anunțați că au rămas fără job imediat după ce au ajuns la muncă, după weekend. Partea cea mai tristă este că nimeni nu este în siguranță. Până și David Ortiz, unul dintre primii directori angajați de ByteDance în afara Chinei, și-a pierdut locul de muncă. După cum a detaliat chiar el într-o postare pe LinkedIn, „rolul său a fost eliminat ca parte dintr-un proces semnificativ mai amplu de reorganizare”. Informația legată de restructurări a fost confirmată și de un purtător de cuvânt al TikTok, dar într-o manieră cât se poate de sumară. Nu este clar câți oameni părăsesc compania sau din ce motive. La prima vedere, este vorba de aproximativ 100 de oameni confirmați care trebuie să-și caute un alt loc de muncă, dintr-o masă de angajați de aproximativ 10.000. Pe de altă parte, acesta este varianta oficială, realitatea are mari șanse să fie semnificativ mai cruntă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu