Mai puține mașini în oraș, mai multe limite de viteză de 30 de kilometri pe oră și o ”zi fără mașini în UE”, acestea ar fi propunerile pentru viitorul mobilității urbane în Europa.
Publicitate
Propunerile pentru viitorul mobilității urbane în Europa sunt cuprinse în proiectul de rezoluție aprobat de Comisia pentru Transport a Parlamentului European.
Deputații au reamintit că aproximativ 22.600 de persoane își pierd viața pe drumurile europene în fiecare an și 39% dintre aceste accidente mortale au loc în zonele urbane, unde două treimi dintre victime sunt pietoni, bicicliști sau motocicliști.
De aici și necesitatea îmbunătățirii standardelor de siguranță pentru persoanele vulnerabile.
Un obiectiv pe care europarlamentarii doresc să-l atingă cu limita de viteză în zonele rezidențiale la 30 de kilometri pe oră, instruirea viitorilor șoferi cu privire la modul de a conduce fără a pune în pericol utilizatorii vulnerabili ai drumurilor și îmbunătățirea infrastructurii pietonale și de biciclete.
Textul, aprobat fără voturi împotrivă, susține tranziția către car-sharing, bicicletă și alte forme de mobilitate colectivă și activă în orașe și invită Comisia Europeană să instituie o ”Zi UE fără mașini”, potrivit Europa Today.
Noile soluții de mobilitate completează transportul public tradițional și contribuie la reducerea emisiilor de carbon, a traficului, a zgomotului, la îmbunătățirea calității aerului și a conectivității.
Proiectul de rezoluție - adoptat cu 35 de voturi pentru, 5 împotrivă și 5 abțineri - evidențiază, de asemenea, rolul inteligenței artificiale și al digitalizării în îmbunătățirea eficienței transportului, reducerea timpilor și costurilor de călătorie și reducerea congestionării traficului rutier.
Proiectul de rezoluție privind noul cadru pentru mobilitatea urbană în UE va trece acum la examinarea plenului Parlamentului European și va fi votat într-una dintre următoarele sesiuni de la Strasbourg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu