Născut ca o mișcare satirică, Partidul Berii s-a prezentat la alegerile care vor avea loc pe 9 octombrie în Austria. Motto-ul lor este ”trăiește și lasă-i să trăiască (cu excepția băutorilor Radler)”.
”Trăiește și lasă-i să trăiască (cu excepția băutorilor radler)”. Acesta este sloganul câștigător care a condus Bier Partei, nou-născutul Partidului Austriac al Berii, la un senzațional rezultat de 8,1% de la alegerile prezidențiale din Austria.
Provocarea nu a fost ușoară: rezultatul de la urne a făcut reconfirmarea președintelui în funcție, Alexander Van der Bellen, cu un scor de 56,2% din voturi. Cu toate acestea, forța politică condusă de comediantul, doctorul și fostul lider al unui grup punk, Marco Pogo, născut Dominik Wlazny, s-a clasat pe locul al treilea, înregistrând vârfuri de susținere la Viena, unde Partidul Berii este a doua forță politică ca mărime.
Singurii candidați care l-au precedat pe comediantul și actualul consilier raional la Viena sunt președintele reconfirmat Van der Bellen și Walter Rosenkranz, candidatul de ultradreapta FPOE care s-a oprit la 17,9%, potrivit Europa Today.
”Dacă ar fi votat doar cei sub 30 de ani, ar fi fost chiar un scrutin între mine și Van der Bellen”, a declarat Marco Pogo. Mișcarea fondată în 2015 ca ”proiect satiric”, are acum circa o mie de membri.
În 2020, în urma alegerilor municipale, 11 membri de partid, inclusiv fondatorul însuși, au reușit să devină consilieri raionali la Viena. ”Mișcarea ”bereocratică”, așa cum se definește ea însăși, intenționează să instituie o ”bereocrație”, în care puterea să provină de la celebra băutură alcoolică.
Citește și:
Pe 9 octombrie, austriecii vor fi chemați la vot. Pe buletinul de vot, pe lângă vechile partide tradiționale, va fi o noutate: Bier Partei. Fondatorul său, Marco Pogo, născut Dominik Wlazny, vrea să fie noul președinte al națiunii, scrie Euronews.
Mișcarea, fondată de Pogo în 2015 ca ”proiect satiric”, are acum aproximativ 1000 de membri. În 2020, în urma alegerilor municipale, 11 membri de partid, inclusiv fondatorul însuși, au reușit să devină consilieri regionali la Viena, obținând 1,8% din voturi.
”Mișcarea birro-cratică”, așa cum se numesc ei înșiși, înseamnă a stabili o ”birocrație”, în care puterea vine de la bere.
Partidul recunoaște importanța libertății de opinie, de exemplu: alegerea liberă a varietății de bere blondă. Consumul acestei băuturi ar trebui făcut public, iar ”persoanele cu mai puțin talent la băutură” ar trebui să primească un sprijin special.
Mișcarea consideră că diversitatea și individualitatea în cultura berii îmbogățesc viața și, prin urmare, susține toleranța berii străine. Această toleranță nu se extinde la Radler, cărora partidul se opune oficial.
Printre propuneri: crearea unei fântâni de bere în centrul istoric al Vienei, eliminarea taxei pe băuturi în baruri și restaurante, furnizarea lunară a unui butoi de bere tuturor familiilor austriece (50 litri per adult și 20 litri pe copil).
Mișcarea ar dori, de asemenea, să stabilească teste de aptitudini obligatorii pentru politicieni, să implementeze ajutoare de stat pentru a salva scena culturală, pusă în genunchi de pandemie și să crească prezența la vot.
Comunicarea lor este neconvențională: trimit actualizări prin clipuri satirice online. Apelul lor se adresează oricui ”dorește să se schimbe”.
Liderul în vârstă de 35 de ani are o diplomă în medicină și a fost medic în exercițiu înainte de a-și începe cariera politică. Conform sondajelor, cu aproximativ șase milioane de oameni eligibili să voteze, Wlazny ar putea obține până la 5% la alegerile prezidențiale, în timp ce Van der Bellen ar obține aproximativ 60%.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News