Pasajul de la Domnești a fost complet blocat, astăzi, în prima dimineață aglomerată de după inaugurare.
După 14 ani de așteptare, Pasajul de la Domnești în formă de sens giratoriu suspendat a fost finalizat.
Încă din prima dimineață aglomerată de după inaugurare, sensul giratoriu s-a blocat. Sute de mașini au congestionat noua intersecție, iar oamenii blocați în autoturisme, pe șoseaua de coșmar de la marginea Bucureștiului, au luat cu asalt grupurile de pe rețelele de socializare.
Mii de reacții și sute de comentarii au acompaniat o poză postată astăzi, la ora 7:30, pe grupul Info Trafic București/Ilfov. Autorul a transmis că a făcut 50 de minute din Cartierul Latin până să ajungă în giratoriul suspendat.
Un alt șofer spune că toată aglomerația s-a mutat de la bariera de la Domnești pe pasaj. Un altul i-a răspuns: 'Într-un fel, e bine, se vede în ce parte e mai liberă centura". Până la urmă, mulți argumentează că acesta a fost scopul inițial al lucrării de infrastructură, decongestionarea șoselei de ocolire a Capitalei. Însă, problemele s-au mutat doar la următoarea intersecție, iar pe sensul de circulație spre Chiajna ar fi fost la fel de aglomerat ca înainte. În schimb, în sens opus, nu au mai existat aceleași blocaje.
„Așa o să fie în fiecare dimineață, ce să faci dacă au închis circulația pe sub pod. Se mai fluidiza puțin. Cel ce mergea spre București mergea pe pod, cel ce intra pe centură ori pe sub, ori pe sus... așa stăm toți suspendați pe giratoriu”, a mai explicat un utilizator.
„Să mai construiască un pasaj la pasaj”, a sugerat unul dintre comentatorii la postare. „Completează testul dinamic. Pardon, static!”, a mai glumit un altul.
Unii spun că proiectul giratoriului suspendat este făcut după realitatea de acum 10 ani, iar construcțiile apărute ulterior au mărit considerabil numărul de autoturisme care circulă prin intersecție. „Păi, au făcut pasajul, dar înainte și după pasaj nu e tot aglomerație?”, a explicat un șofer, în timp ce un altul a spus că problema s-a mutat la semaforul de pe strada Brașov din București.
Sunt și utilizatori care apără proiectul. „Luni dimineața, toate intrările din București sunt bară la bară, dar în loc de minim 45 de minute s-au făcut 25 de minute din Domnești până la Valea Oltului”, se poate citi printre comentarii.
Adevărul este întotdeauna undeva la mijloc. În timp ce unii acuză corupția, incompetența administrativă și lipsa de viziune a autorităților și spun că proiectul este inutil, alții sunt de părere că marea realizare de infrastructură întârziată ani buni... măcar este. Fiindcă putea să nu fie deloc.
"Este o lucrare mult aşteptată de bucureşteni, dar şi de cei care tranzitează Centura Capitalei, astăzi cea mai aglomerată intersecţie din România primeşte un pasaj. (...). Acest pasaj nu va rezolva definitiv problemele pe Centura Capitalei. Eforturile trebuie să continue cu celelalte lucrări cu legătură cu Bucureştiul şi aici CNAIR deja săptămâna aceasta a avizat proiectul tehnic pentru lărgirea la patru benzi a încă aproape un kilometru din Prelungirea Ghencea, deci ne-am asumat suplimentar încă un kilometru din acest bulevard către Bucureşti.
Lucrările dintre autostrada A1 şi Pasajul Domneşti vor începe în luna decembrie, suntem în curs de autorizare a lucrărilor pentru dublarea la patru benzi de la A1 până la Pasajul Domneşti, dar lucrăm şi la proiectarea de la Pasajul Domneşti până la Jilava", a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu, vineri, într-o conferinţă de presă prilejuită de deschiderea Pasajului Domneşti circulaţiei rutiere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu