Pasajul subteran de la Piaţa Unirii, cel mai lung din capitală, se închide pe timpul nopţii, până pe 8 decembrie, pentru montarea stingătoarelor de incendiu şi definitivarea sistemului de ventilaţie - anunţă Primăria Sectorului 4.
Astfel, circulaţia va fi restricţionată de la ora 23:00 până la 5:00 dimineaţă, iar şoferii vor fi deviaţi pe rutele de la suprafaţă. Reamintim că după renovarea pasajului au fost mai multe incidente cu autovehicule grele şi autocare blocate, pentru că şoferii nu au respectat restricţiile de înălţime.
Vezi și - Mașina care a luat foc în Pasajul Unirii a aprins societatea: Trebuiau șoferii să fie pompieri? Primul lucru pe care trebuie să-l faci în caz de incendiu
Șoferii din Pasajul Unirii trebuiau să pună o frână bruscă, să se arunce în portbagajul mașinii și să se transforme în pompieri, fără cască și jachetă.
Așa se induce, la nivel social, responsabilitatea socială a șoferului în fața unor situații de pericol. Ce s-a întâmplat? O mașină a luat foc în Pasajul Unirii. Nu ar fi nici prima și nici ultima mașină care ia foc pe drumurile României. Acum, s-a făcut mare vâlvă în jurul acestui incident surprins de camerele de supraveghere, probabil și pentru că s-a petrecut în Pasajul Unirii, marcat de mai multe incidente de la deschidere, deși în principal din cauza barierei de înălțime.
Șoferii care se aflau în imediata apropriere a mașinii care a luat foc și-au continuat drumul spre ieșirea din pasaj, așa cum era și normal. Nu ar fi fost deloc un gest normal ca ei să pună o frână bruscă și să fi produs- Doamne ferește - un accident în lanț, care ar fi îngreunat evacuarea. Șoferii care au intrat ulterior în pasaj au oprit și au părăsit mașinile, ieșind din pasaj.
Pasagerii mașinii care a luat foc s-au autoevacuat rapid și, de asemenea, au părăsit pasajul.
Cu toții au reacționat responsabil în situația dată. Care este procedura în cazul în care se manifestă un incendiu într-o clădire? Mai întâi se stinge focul și apoi se evacuează cetățenii? Evident că nu! Cetățenii părăsesc clădirea și apelează 112. Ei, în niciun caz, nu sunt pompieri. Nu este cazul ca, într-un pasaj, vreun șofer să facă pe eroul, să se intoxice cu fum, pentru o mașină care ardea puternic încă de la momentul opririi. Prioritară este viața, nu tabla. Ventilatoarele din pasaj au funcționat, ceea ce a fost foarte bine. Ar fi fost și mai bine să existe un sistem în caz de accident, incendiu, etc, care să nu permită intrarea mașinilor în pasaj dacă există un asemenea incident. În alte țări sunt niște afișaje cu un X roșu la intrarea în tunel, cu camere la intrarea și la ieșirea din tuneluri, în principal. La Casa Presei, este semafor.
Într-o altă discuție, vorbind despre trusa de prim-ajutor și extinctorul obligatorii în portbagajul mașinii, acestea există doar pentru a evita o eventuală amendă în cazul unui control. Primul ajutor nu trebuie oferit de o persoană care nu știe să-l ofere, care mai rău poate face. Simpla existență în mașină a unor produse utile într-o intervenție nu transformă șoferii în salvatori. Nici teoria a ceea ce presupune nu o face.
În mod normal, când legislația te obligă să ai astfel de produse de intervenție în mașină, ar trebui să existe cadrul legislativ care să te și pregătească pe tine, (viitor) șofer, să le și folosești. Nu este în regulă să fii salvator fără un minim de informație, cum nu este în regulă ca statul să se aștepte de la simplul cetățean să fie mânat în viață de responsabilitate socială voluntară. Un minim curs de prim-ajutor ar trebui să existe din școala generală, dacă ar fi să extindem discuția.
În conformitate cu Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, conducerea unui autovehicul care nu are în dotare trusă medicală, stingător pentru incendii și triunghiuri reflectorizante omologate constituie contravenție. Conţinutul minim al trusei sanitare auto este reglementat de Ordinul nr. 987/2007.
Ambalajul trusei sanitare auto trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să asigure o etanşeitate corespunzătoare pentru protejarea conţinutului faţă de praf, umezeală, carburanţi şi uleiuri, printr-un sistem de închidere ferm;
b) să fie dimensionată corespunzător, în vederea depozitării şi asigurării integrităţii componentelor din conţinutul trusei sanitare auto.
Eticheta trusei sanitare auto trebuie să conţină denumirea produsului, denumirea şi adresa producătorului şi denumirea şi adresa persoanei responsabile de introducerea produsului pe piaţă, după caz. Dacă anumite componente din trusă ies din termenul de valabilitate sau se deteriorează, acestea pot fi înlocuite de utilizator cu produse cu aceleaşi caracteristici, introduse pe piaţă cu respectarea cerinţelor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 911/2005. Citește continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News