Pasajul Unirii se închide, de duminică, până la începutul lunii septembrie, pentru lucrări de consolidare şi punere în siguranţă.
Acesta va fi primul pasaj rutier din ţara noastră cu semnal GSM şi sistem de ventilaţie pentru extragerea noxelor, potrivit Agerpres. În intervalul cât vor avea loc lucrările traficul în zonă va fi reconfigurat, urmând ca şoferii, care până în prezent traversau zona prin pasajul subteran, să tranziteze Piaţa Unirii pe deasupra acestuia, respectând noile trasee stabilite de Brigada Rutieră a Capitalei.
Într-o primă etapă se vor lua toate măsurile necesare punerii în siguranţă a obiectivului din punct de vedere tehnic, pentru a le asigura conducătorilor auto cele mai bune şi sigure condiţii de trafic. Pentru aceasta, vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate, ce se pot oricând desprinde şi pune astfel în pericol viaţa oamenilor, partea carosabilă va fi refăcută de la zero, cu delimitarea şi semnalizarea clară a benzilor de circulaţie, precum şi a spaţiului ce separă cele două sensuri de mers, iar reţelele edilitare de apă-canal vor fi schimbate.
Totodată, actualul sistem de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu unul care să sporească la maximum vizibilitatea în tunel, atât la intrarea, cât şi la traversarea acestuia, la care vor contribui, de altfel, şi finisajele pereţilor şi ale plafonului, ce vor fi amenajate cu materiale speciale, menite să reflecte lumina. În pasaj se vor monta un sistem performant de ventilaţie, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor şi asigurarea unui aer curat şi amplificatoare de semnal GSM.
Având în vedere complexitatea intervenţiei, toate aceste lucrări de punere în siguranţă se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele vor lucra atât ziua, cât şi noaptea. Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri şi o lăţime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit 'un verdict îngrijorător' încă din 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat că se află 'într-o stare avansată de degradare'.
Construcţia este încadrată în clasa stării tehnice IV - nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă 'deficienţe serioase' la structura de rezistenţă, care pun în pericol viaţa a sute de mii de oameni din sectorul 4 şi nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de maşini. Pentru remedierea în regim de urgenţă a problemelor de siguranţă constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului Bucureşti, pasajul a intrat în administrarea autorităţii locale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu