PDL împarte banii pentru drumuri pe criterii politice. 6 judeţe USL au fost tăiate total de la finanţare

cluj-drumuri-judet
cluj-drumuri-judet

Deputatul PSD Valeriu Zgonea atrage atenţia asupra distribuţiei inegale a banilor guvernamentali alocaţi pentru construcţia de şosele şi autostrăzi. Conform previziunilor bugetare cei mai mulţi bani au fost direcţionaţi către Suceava sau Bistriţa-Năsăud, controlate politic de PDL. Judeţele controlate de USL precum Bacău, Brăila, Timiş sau Teleorman au fost tăiate total de la finanţarea pe anul 2012. Preţul unui kilometru construit variază şi ele foarte mult de la un judeţ la altul.

Cele mai mari sume alocate pe judeţe, pentru lucrările din cadrul acestui proiect, se regăsesc în judeţele Suceava (360.456.451,61 RON fără TVA), Bistriţa-Năsăud (311.280.645 RON fără TVA), Dâmboviţa (292.858.064 RON fără TVA), unde preşedinţii de consilii judeţene sunt repezentanţi ai PDL.

Cele mai mici sume au fost alocate judeţelor: Brăila (178.675.000 lei fără TVA), Călăraşi (193.862.903 RON fără TVA), Galaţi (199.313.709 Ron fără TVA), unde contrrolul este deţinut de USL.

"În 6 judeţe ale patriei, Bacău, Bihor, Brăila, Galaţi, Timiş şi Teleorman, localităţile cu primari PSD nu au primit bani nici măcar pentru un kilometru de drum, unul singur, de ochii lumii, să se asfalteze de la primărie la dispensar. Sunt 169 de localităţi, cu 647.465 de locuitori, în această situaţie. În Bihor, Brăila, Galaţi şi Timiş, nici localităţile cu primari PNL (77 de localităţi cu 298.366 locuitori) nu au văzut vreun leu pentru drumuri", susţine Valeriu Zgonea.

Cele mai multe localităţi beneficiare de aceste investiţii sunt cele conduse de primari ai PDL: 59% din totalul lucrărilor (51% din drumuri judeţene, 62% din drumuri comunale). Cu toate că PSD are cei mai mulţi primari la nivel naţional (35% din numărul total), aceştia primesc doar 15% din lucrări.

Preţurile variază în funcţie de culoarea politică

Dacă la Constanţa reabilităm un kilometru de drum cu 900.000 de lei, în Bistriţa-Năsăud acelaşi kilometru costă aproape 2.500.000 lei. La Covasna – cam 1.900.000 lei. În Argeş – sub 1.000.000 de lei.

"Nimeni din guvern nu ne spune cum s-a ajuns la asemenea cifre şi diferenţe uriaşe. În plus, există reglementări legale privind standardele de cost pentru modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene şi comunale, de care nu se ţine seama. Potrivit acestor standarde, costul estimativ pentru un kilometru de drum comunal este 890.000 RON, iar pentru un kilometru de drum judeţean – 1.500.000 RON, cu toate cheltuielile, inclusiv proiectare, consultanţă, asistenţă tehnică, organizare şantier şi alte cheltuieli diverse şi neprevăzute. Credeţi că pedeliştii se încurcă în aceste „detalii”? Nu au niciun motiv, pentru că banii vor fi plătiţi prin 2013, de viitorul guvern. Dacă se alege praful de deficitul bugetar, e treaba altora", mai susţine Zgonea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel