Dialoguri simple şi adevărate, conflicte omeneşti, întrebări existenţiale şi destăinuri tulburătoare, ca între prietene, la o şuetă, în piesa Rodicăi Popescu Bitănescu. Un evantai multicolor de stări şi sentimente, într-un party al revelaţiilor.
Cinci femei în tranziție
Cinci remarcabile actriţe ne descoperă cu har, haz şi sensibilitate, tipologia feminină de ieri, de azi şi de mâine: femeia de tranziţie.
Taine, frustrări, suferinţe ni se dezvăluie treptat, în timpul unei petreceri prilejuită de ziua de naştere a gazdei, la care un păhărel de pălincă „dezleagă” limbile şi îndeamnă la mărturisiri, unele triste, altele purtând o încărcătură de umor amar.
“Fiecare dintre interpretele amintite construieşte un portret uman credibil, toate laolaltă alcătuind o tipologie a femeilor din perioada prelungitei noastre tranziţii. Prospeţimea jocului, firescul dialogului, situaţiile de viaţă recognoscibile sunt şi secretul succesului acestui spectacol, de la care publicul nu pleacă fără să mediteze la dramele şi bucuriile existenţei. Va fi, cu siguranţă, un spectacol de serie lungă.”
Regie: Rodica Popescu Bitănescu
Costume: Zina Dumitrescu. Decor: Ioan Diana
În distribuţie: Rodica Popescu Bitănescu, Giliola Motoi/ Liliana Hodorogea, Magdalena Cernat, Vivian Alivizache, Iuliana Călinescu/ Tania Popa.
Spectacolul poate fi vizionat sâmbătă, 1 iulie, la ora 20:00, la Sala Atelier
Un text contemporan al unei scriitoare spaniole, Marilia Samper, cu piese montate pe importante scene din Barcelona, care afirmă despre opera sa: „Sunt interesată de natura umană și de ceea ce motivează oamenii să acționeze, uneori în moduri ciudate. În scrierile mele am încercat să explorez laturile întunecate ale individului, să cercetez amănunțit temerile, obsesiile, dorințele, mereu într-un context recognoscibil, cu care spectatorul să se poată identifica, dar lăsând spațiu pentru imaginație și poetic”.
O montare cu o distribuție extraordinară, care reunește trei generații de actori, sub îndrumarea unuia dintre cei mai talentați regizori tineri ai momentului. Un spectacol în care personajele își trăiesc drama personală până când, treptat, povestea fiecăruia se întrepătrunde cu povestea celuilalt, ca într-un puzzle care, odată asamblat, va dezvălui imaginea finală.
Victor Rebengiuc și Mariana Mihuț în Umbre
Îi veți revedea pe Mariana Mihuț și Victor Rebengiuc (din nou împreună pe scena TNB, după o pauză de 5 ani), pe Ana Ciontea și Gheorghe Visu (ambii distinşi cu Premiul UNITER din acest an pentru roluri secundare dintr-un alt spectacol de Vlad Cristache, Suflete moarte de la Teatrul de Comedie), pe Mircea Rusu, Gavril Pătru și pe tinerii Alexandra Sălceanu și Emilian Mârnea.
Umbre, un regal actoricesc
"Umbre este un aliaj pasionant, de un echilibru perfect între text / autor, actori, regizor și întreaga echipă, supunerea egală a tuturor acestor valori la flacăra scenei, anularea lor ca entități independente, într-o perfectă osmoză, într-un singur moment de artă pură."
Regie: Vlad Cristache, Scenografie, Ilustrație muzicală, Lighting design: Vlad Cristache
Duminică, 2 iulie, la ora 19:30, la Sala Atelier.
Podu`, regizat de Horaţiu Mălăele, după textul Podul sinucigaşilor, de Paul Ioachim, spectacol independent găzduit de Teatrul Național din București, aduce în faţa publicului o temă mai puţin abordată în trecut: sinuciderea.
Horațiu Mălăele, Meda Victor și George Ivașcu în Podu'
Spectatorii urmăresc, timp de o oră şi jumătate, un spectacol plin de savoare şi umor, în care un intelectual neînţeles, interpretat de Horaţiu Mălăele, un îndrăgostit, rol jucat de George Ivaşcu, şi o artistă – Meda Victor, „stau la coadă în faţa morţii”.
Personajele se întâlnesc pe „podul sinucigaşilor”, unde aşteaptă un tren care să le pună capăt zilelor, şi fac haz de propria lor neputinţă. Ideea sinuciderii celor trei personaje, care îşi povestesc propriile drame, nu se concretizează, pentru că, de fapt, nici unul dintre ei nu vrea să moară cu adevărat. Aceasta este esenţa piesei, care îl face pe spectator să plece spre casă cu ideea că există întotdeauna speranţa şi motivaţia pentru care viaţa merită să fie trăită.
Trei destine, trei poveşti de viaţă, trei tipologii. Îndrăgostitul - bizarul şi logicul metrolog - a fost abandonat de iubita lui pentru alt bărbat mai înalt, mai frumos şi puternic. Deşi lua vitamine cu regularitate, pentru menţinerea tonusului, nimic nu l-a ajutat să îşi recâştige iubita, aşa că a decis să meargă pe pod.
Cel de-al doilea personaj care alege podu’ este o tânără care a picat examenul la actorie şi, spune ea, a fost „călcată în picioare de toată lumea”.
Al treilea personaj este un intelectual nefericit, „copilul secolului”, ale cărui creaţii literare absurde sunt de neînţeles.
Toţi trei asteapta „trenul morţii”. Deşi ţine un ceas în mână şi socotește minutele care se scurg până la momentul morţii, îndrăgostitul e primul care dă bir cu fugiţii. Artista vede în intelectual un posibil iubit, care, în aceste condiţii, zăreşte o speranţă pentru reuşita operei lui.
Luni, 3 iulie, la ora 20:00, la Sala Mare
Spectacolul Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, Furtuna de William Shakespeare, în regia lui Alexander Morfov, cu Ion Caramitru în rolul Prospero, este invitat la prima ediţie internaţională a tradiţionalului Festival de Teatru în aer liber de la Salonic, Forest Festival NTNG.
Festivalul, organizat sub egida Teatrului Naţional al Greciei de Nord (NTNG) se desfăşoară în perioada 1-14 iulie 2017, iar reprezentaţiile cu Furtuna sunt programate pentru 5 şi 6 iulie, de la ora 21.15, la Dassous Theatre (Forest Theatre), cu supratitrare în limba greacă.
Ion Caramitru în rolul lui Prospero
Aflat la cea de-a doua ieşire internaţională importantă, după succesul fulminant de la Budapesta din primăvara lui 2015, cu ocazia MITEM (Madach International Theater Meeting) - unul din cele mai ambiţioase festivaluri europene, Furtuna face parte din nou dintr-o selecţie extrem de riguroasă, realizată de cunoscuţi oameni de teatru din Grecia.
Juriul de selecţie a fost format din Savas Patsalidis, profesor şi critic de teatru, Maria Tsima, actriţă şi director artistic al Teatrului Naţional al Greciei de Nord (NTNG) şi Amalia Kondozanni, dramaturg şi şef al departamentului Literar şi de Relaţii Internaţionale din NTNG. Secțiunea internațională a festivalului este finanțată prin Programul Operațional al Regiunii Macedonia Centrală 2014 - 2020.
Scenă din Furtuna
Forest Festival NTNG aspiră să devină un cadru select pentru familiarizarea publicului orașului cu artiști proeminenți în abordări teatrale contemporane, din Europa și din întreaga lume, precum şi un prilej de a evidenția producții grecești importante, ce vor fi prezentate la Salonic în colaborare cu Festivalul Elen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu