Pe timpul crizei, românii s-au "hrănit" cu ţigări, alcool, alimente şi sucuri

tigara
tigara

În timpul crizei economice, românii au dat cei mai mulţi bani pe ţigări, alcool, alimente şi sucuri, în detrimentul produselor necesare amenajării locuinţei, hainelor sau comunicaţiilor, arată o analiză a A.T. Kearney.

Astfel, în primul trimestru din 2011, alimentele şi băuturile răcoritoare au înregistrat o pondere de 42% în cheltuielile de consum medii lunare, de 1.500, faţă de 40,3% în perioada similară din 2008, înainte de declanşarea crizei, informează Mediafax.

De asemenea, ţigările şi alcoolul au înregistrat o creştere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%. Şi cheltuielile pentru sănătate au urcat, însă ceva mai puţin - de la 4,5% la 4,8%.

Ponderea sumelor alocate pentru locuinţă, utilităţi şi alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%.

Românii au cheltuit o parte mai mică a bugetului destinat consumului pentru comunicaţii (4,6%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (3,9%), mobilă şi alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (9,3%).

Cea mai semnificativă scădere, de la 5,5% la 3,9%, a fost înregistrată pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, se arată în studiu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel