În timpul crizei economice, românii au dat cei mai mulţi bani pe ţigări, alcool, alimente şi sucuri, în detrimentul produselor necesare amenajării locuinţei, hainelor sau comunicaţiilor, arată o analiză a A.T. Kearney.
Astfel, în primul trimestru din 2011, alimentele şi băuturile răcoritoare au înregistrat o pondere de 42% în cheltuielile de consum medii lunare, de 1.500, faţă de 40,3% în perioada similară din 2008, înainte de declanşarea crizei, informează Mediafax.
De asemenea, ţigările şi alcoolul au înregistrat o creştere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%. Şi cheltuielile pentru sănătate au urcat, însă ceva mai puţin - de la 4,5% la 4,8%.
Ponderea sumelor alocate pentru locuinţă, utilităţi şi alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%.
Românii au cheltuit o parte mai mică a bugetului destinat consumului pentru comunicaţii (4,6%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (3,9%), mobilă şi alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (9,3%).
Cea mai semnificativă scădere, de la 5,5% la 3,9%, a fost înregistrată pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, se arată în studiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu