Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vorbit, în cadrul unui interviu pentru DC News, despre cursurile de conducere defensivă.
În cadrul unui interviu de la DC News, Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a venit cu explicații referitoare la conștientizarea de către șoferi a riscurilor la care sunt supuși din cauza unei conduite necorespunzătoare în trafic. În acest sens, jurnalistul Val Vâlcu a dat exemplul cursurilor de conducere defensivă:
„A mai fost o propunere ca cei care greșesc în trafic să fie din nou trimiși la școală, în școlile de conducere defensivă. Chiar se vede că funcționează aceste cursuri de conducere defensivă și cei care le-au urmat au o rată de incidență a accidentelor mult mai mică.“
„În starea în care e sistemul circulației rutiere la ora actuală, raportat la numărul de decese la 1 milion de locuitori, într-adevăr orice aport, inclusiv emisiunea dumneavoastră, e binevenit. Oricine poate să contribuie. Siguranța nu se raportează la comportamentul altora, ci este o imagine conjugată a tuturor participanților la trafic sau suma manifestărilor tuturor participanților la trafic. Important este, prin aceste campanii sau prin orice intervenție, de pildă cursurile la care ați făcut amintire, care ar deveni o a patra verigă, o deformare într-o fază care nu e facultativă, să se îmbunătățească siguranța rutieră, iar orice astfel de efort nu putem decât să-l salutăm și să fie bine-venit.“, a spus Gabor Sandor.
Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a vorbit și despre măsurile care trebuie luate pentru scăderea numărului de victime pe șosele:
„Viteza excesivă e pe primul loc în ceea ce privește factorii care contribuie la un accident. Aici nu ai ce să înveți la școală. Cât de proastă ar fi școala de șoferi, tot îți spune cineva că trebuie să respecți viteza legală, că are un sens. Doar controlul, doar sancțiunea are ... Cum ies, de la vama Borș încolo, românii nu mai calcă accelerația. I-a ars odată la buzunar, au plătit o amendă consistentă, dacă mergeau cumva prin Serbia au rămas și fără mașină 1-2 ore, chiar o zi, până când judecătorul a aprobat încasarea amenzii. 100 de euro, nu e așa de mare ca în Ungaria. Ce se întâmplă? De ce la noi nu se poate?“, a întrebat Val Vâlcu.
„Trebuie să recunoaștem că cea mai mare provocare în orice act de învățământ, în speță în formarea conducătorilor auto, este ideea de a atinge nivelul de interiorizare a regulilor, adică oamenii să accepte regulile, să nu le interpreteze ca fiind o piedică sau niște capcane care li se întind în trafic în caz de nerespectare, ci să le perceapă ca fiind niște instrumente. Niște instrumente foarte facile pentru a dobândi sau a asimila referințe sau repere de judecată pentru a evalua o situație de fapt și, în paralel, rețeta aplicabilă în situația respectivă (...)“ (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News