Celebrul producător de biciclete româneşti Pegas a fost dat în judecată de firma Pegasus, din Germania, care cere anularea mărcii româneşti.
O companie din Germania, care produce biciclete sub diverse mărci, printre care şi Pegasus, a dat în judecată compania Atelierele Pegas din Bucureşti, şi a cerut instanţei să anuleze certificatul eliberat de Oficiul Naţional pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru legendara marca românească Pegas, scrie Adevărul.
„Pegas are o istorie de aproape 50 de ani pe piaţa bicicletelor din România. A fost construit şi a evoluat în mod independent pe teritoriul României. Bicicleta Pegas a fost fabricată de către Uzina Mecanică Tohani, începând cu anul 1972, până în 2005, iar din 2011 Atelierele Pegas a preluat brandul (marca înregistrată) şi a început producţia de biciclete, bicicletele fiind în piaţa, neîntrerupt, timp de 10 ani.
Pegasus are o istorie de aproape 40 de ani, pe piaţa bicicletelor din Germania, evoluând în mod independent pe piaţa din Germania şi, ulterior, în alte ţări”, a precizat Andrei Militaru, CEO Network One Distribution.
„Această armonizare a generat mai multe conflicte de marcă europeana vs. marca locală, întrucât pentru uşurinţa înregistrării, proprietarii unor mărci naţionale au tendinţa de a extinde înregistrarea în toate tările Uniunii, deşi nu folosesc marca decât la nivel local sau regional. În ceea ce priveşte notorietatea celor doua branduri pe piaţa locală, un raport de cercetare privind notorietatea spontană a mărcilor de biciclete în România, realizat în 2020 de către una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare de piaţă din România, arată, pentru brandul Pegas, un rezultat de 65,1 % versus 0,5% pentru brandul Pegasus. În rezumat, aceasta este substanţa conflictului, sunt două mărci, care au evoluat în mod independent, pe teritorii diferite, Pegas în România timp de aproape 50 de ani, arhi-cunoscut şi folosit de publicul român, iar Pegasus în Germania (o istorie ceva mai mică) şi alte căteva ţări, cu precădere din Uniunea Europeană, conflict pe care, având în vedere istoria şi notorietatea brandurilor la nivel local, lipsa riscului de confuzie între cele două mărci în discuţie (societatea din Germania nu îşi comercializează produsele în România), îl considerăm artificial. Ne exprimăm încrederea că acest conflict va fi soluţionat în mod echitabil”, a completat Militaru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu