Pensia pe caz de boală în 2024. De ce acte ai nevoie pentru a putea obține indemnizația

foto: Freepik
foto: Freepik

Cei care vor să se pensioneze pe caz de boală trebuie să se aștepte să treacă printr-un proces birocratic riguros înainte de a se bucura de drepturile pe care le au conform legii. Iată etapele și actele necesare!

Chiar dacă cei mai mulți își încheie activitatea profesională odată cu atingerea vârstei legale de pensionare, există și situații delicate în care afecțiunile medicale grave împiedică oamenii să continue să muncească. Astfel, se află în situația în care este nevoie să ceară pensionarea pe caz de boală. Procedura nu este una tocmai simplă și implică mai multe etape, dar și documente care trebuie atașate la dosar.

Un prim pas constă în depunerea unei cereri la Casa Județeană de Pensii sau la Casa Națională de Pensii. Această cerere trebuie însoțită de o serie de documente relevante care să ateste condiția medicală a solicitantului. Printre aceste documente se pot număra rapoarte medicale, analize de laborator, certificate și alte dovezi medicale care să susțină afecțiunile de sănătate invocate.

După primirea cererii și a documentelor aferente, autoritățile desemnează o comisie specializată care va evalua veridicitatea documentației prezentate. Această comisie are rolul de a analiza detaliat starea de sănătate a solicitantului și impactul acesteia asupra capacității de muncă. În urma evaluării, comisia va lua o decizie cu privire la eligibilitatea solicitantului pentru a fi pensionat pe caz de boală.

Iată ce trebuie să conțină dosarul de pensionare pe caz de boală, potrivit CNPP:

- Cererea tip pentru pensionarea pe caz de boală;

- Cartea de identitate și certificatul de naștere;

- Carnetul de muncă și, dacă este cazul, carnetul de muncă pentru membrii CAP;

- Acte care să ateste vechimea în muncă sau în serviciu;

- Actele de stare civilă, livretul militar, diploma de absolvire universitară;

- Adeverințe privind perioadele de studiu, sporurile permanente, condițiile de muncă deosebite sau speciale.

Se recomandă, de asemenea, să aveți pregătite și copii ale acestor acte.

După depunerea dosarului urmează expertiza medicală.

În funcție de severitatea afecțiunii și de efectele acesteia asupra capacității de muncă a solicitantului, medicul expert poate lua o decizie între acordarea indemnizației pe caz de boală și acordarea unui interval de timp pentru recuperare, eventual cu prelungirea concediului medical.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel