Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a vorbit despre urmările embargoului pus asupra motorinei rusești.
Publicitate
”Astăzi este prima zi din etapa a doua a pachetului de sancțiuni împotriva Rusiei care se referă la interdicția importului de produse petroliere, adică, în principal, motorină. Până acum, embargoul viza țițeiul. Da, România este o țară care importă motorină. Nu, nu există motive de îngrijorare. Am purtat discuții cu toți marii importatori de pe piață și concluzia este că fiecare și-a diversificat sursele de aprovizionare, astfel încât să nu existe sincope în aprovizionare. Veți vedea că, la fel cum am depășit cu bine embargoul asupra țițeiului rusesc care a început pe 5 decembrie 2022, vom depăși cu bine și embargoul asupra motorinei rusești.
În plus, în contextul discuțiilor despre un vârf al temperaturilor reci care va afecta România, vreau să știți că țara noastră nu are nicio problemă în asigurarea cu gaze naturale pentru sezonul rece. Avem gaze în depozite și vom depăși fără probleme eventualele vârfuri de consum generate de temperaturi negative.
România are astăzi în depozite 1.866.300.000 metri cubi de gaze naturale. Mai mult cu aproape 780 de milioane de metri cubi de gaze decât aveam în perioada similară a anului trecut. În plus, față de importurile care se realizează în prezent, mai avem posibilitatea de a importa un volum adițional de 300 de milioane de metri cubi de gaz azer, posibilitate pe care o putem folosi oricând ar fi nevoie. Sezonul rece este pe final și ne așteptăm să ieșim din iarnă având încă gaze în depozite. Iar pentru iarna următoare vom avea la dispoziție 1 miliard de metri cubi de gaz din Republica Azerbaidjan, potrivit contractului semnat zilele acestea cu Socar. Vom fi bine pregătiți și pentru iarna următoare, așa cum am fost bine pregătiți și pentru aceasta” a scris ministrul Energiei, Virgil Popescu, pe Facebook.
La începutul anului, în urmă cu aproximativ o lună, Andrzej Sikora, preşedinte al Institutului de Studii Energetice, spunea că ”penuria de motorină de pe piaţa poloneză se face deja simţită, fiind reflectată de exemplu în relaţia dintre preţurile acestui carburant şi al benzinei. Obişnuiam să plătim cu aproximativ 1 zlot mai puţin pentru motorină decât pentru benzină, însă în ultimele luni relaţia s-a inversat”.
Și în România, prețul motorinei este mai ridicat decât cel al benzinei, dar raportul acesta nu s-a inversat din 2023.
Anterior Poloniei, Ungaria a semnalat probleme cu motorina. La sfârșitul lui 2022, mai multe benzinării mari din Ungaria, inclusiv din capitala Budapesta, se confruntau cu o penurie de combustibil, respectiv de motorină.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu