O țară din Europa care se confruntă cu penurie de castraveți, după o provocare de pe TikTok.
Supermarketurile islandeze se confruntă cu penurie de castraveți după ce o rețetă virală de pe TikTok a dus la o creștere fără precedent a cererii pentru această legumă, furnizorii nemaiputând să țină pasul. Totul a început după ce internauții din mica țară nordică au început să împărtășească pe rețelele sociale o rețetă de salată de castraveți rași, ulei de susan, usturoi, oțet de orez și ulei de ardei iute.
Rețeta a avut un succes atât de mare încât fermierii nu au mai reușit să țină pasul cu cererea, a declarat pentru BBC asociația fermierilor din Islanda - Horticulturists’ Sales Company (SFG).
Un lanț de supermarketuri - Hagkaup - a pus la îndoială legătura dintre cererea crescută și provocarea de pe TikTok, dar a recunoscut că achizițiile de castraveți s-au dublat.
Directorul de marketing al SFG a spus că, în prezent, fermierii din Islanda nu reușesc să țină pasul cu creșterea cererii consumatorilor, dar că speră că oferta va reveni la normal „într-o săptămână și ceva”.
Kristín Linda Sveinsdóttir a spus că rețeta s-a dovedit a fi „foarte populară”, iar alte ingrediente ale acesteia s-au vândut, de asemenea, în mari cantități.
Tendința virală își are rădăcinile în Canada - unde Logan Moffitt, un influencer supranumit „tipul castraveților”, a împărtășit mai multe rețete noi.
„Uneori, trebuie doar să mănânci un castravete întreg”, este expresia de bază a influencerului la începutul numeroaselor sale videoclipuri cu rețete.
Creatorul de conținut are peste 5,5 milioane de urmăritori și distribuie aproape zilnic rețete cu castraveți. Totuși, deși oamenii din Islanda au fost atrași în special de una dintre ele, în care se folosește ulei de susan și oțet de orez, uneori Logan amestecă castraveții și cu cremă de brânză, avocado și chiar somon afumat.
Interesant este însă faptul că nu toată lumea din Islanda susține că penuria de castraveți are o legătură directă cu această rețetă. Hagkaup a declarat pentru BBC că este obișnuit să se confrunte cu lipsuri de castraveți islandezi în această perioadă a anului. Așa se face că deși managerul de produse alimentare al companiei, Vignir Þór Birgisson, a spus că vânzările de ingrediente precum uleiul de susan și unele condimente s-au „dublat” în magazine, tot el susține că deficitul actual nu se datorează exclusiv tendinței de pe TikTok.
Și SFG tratează această idee cu scepticism, sugerând că sunt în joc alți factori. Unii fermieri de castraveți își înlocuiesc plantele de castraveți în această perioadă a anului, care încă nu produc cantități mari, spun unii experți.
„Este prima dată când am experimentat așa ceva”, a spus Kristín Linda Sveinsdóttir, adăugând că dacă tendința TikTok ar fi devenit populară la începutul verii atunci „când producția castraveților era în plină expansiune” și nu existau lipsuri sesizabile.
Fermierii din Islanda - care are o populație de 393.600 de locuitori - produc aproximativ șase milioane de castraveți, a declarat Kristín Linda Sveinsdóttir pentru sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News