Băuturile Pepsi sunt deja indisponibile în unele dintre cele peste 9.000 de magazine care nu mai stochează produse din cauza "creșterilor inacceptabile de preț".
Unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Franța refuză să vândă produsele Pepsi pe motiv că au devenit prea scumpe pentru a fi stocate.
Un purtător de cuvânt al Carrefour a declarat că această măsură se va aplica rețelei sale de peste 9.000 de magazine din Franța, Spania, Italia și Belgia.
Lanțul a declarat că a afișat pancarte în magazine care acuzau "creșteri inacceptabile ale prețurilor" pentru această decizie.
Decizia marchează cea mai recentă dispută de profil înalt între lanțurile europene de supermarketuri și marii producători de produse alimentare de când a început criza costului pe trai în urma războiului dintre Rusia și Ucraina.
Creșterea bruscă a costurilor cu ridicata pentru energie și pentru multe produse de bază a însemnat că producătorii au fost nevoiți să ceară mai mult pentru produsele lor - ceea ce a dus adesea la această problemă.
Anul trecut, Carrefour a montat panouri pentru a-i avertiza pe clienți în cazul în care mărfurile au fost reduse în dimensiune, dar au crescut în preț.
Furnizorii supermarketurilor din Marea Britanie rămân în continuare sub lupa unei investigații privind concurența și piețele.
În Franța, inflația la produsele alimentare este mai mare decât în Marea Britanie.
De cealaltă parte, guvernul a încercat de mai multe ori să reducă ritmul inflației în sectorul alimentar prin negocieri cu mărcile - însă cu un succes limitat.
Alte discuții ar trebui să se încheie până la sfârșitul acestei luni.
Decizia Carrefour nu afectează doar marca de băuturi răcoritoare omonimă a Pepsi, ci și produse precum 7up, Cheetos și chipsurile Lay's.
Agenția de știri Reuters a declarat că unele produse deja nu sunt disponibile pentru clienții din Paris.
Pepsi, care și-a majorat de trei ori prognoza de profit pentru 2023, a reacționat: "Suntem în discuții cu Carrefour de mai multe luni și vom continua să ne angajăm cu bună credință pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile."
Firma americană avertizase anul trecut cumpărătorii să se aștepte la creșteri "modeste" ale prețurilor în 2024, conform Sky News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu