Pericol public: Podul de la Parţa (Timiş), vechi de 70 de ani şi aflat într-o stare avansată de degradare, deschis traficului

Fotografie de la Wendelin Jacober:Pexels
Fotografie de la Wendelin Jacober:Pexels

Podul de la Parţa, din judeţul Timiş, vechi de 70 de ani şi aflat într-o stare avansată de degradare, este în continuare deschis traficului. Închiderea podului ar obliga cetățenii la un ocol de 20 de kilometri.

Edilul comunei, Daniel Drăgan, a declarat că închiderea completă a podului nu ar fi o măsură bună, pentru că ar obliga cetăţenii la un ocol de 20 de km pentru a ajunge la instituţiile din localitate, potrivit Rador.

În schimb, respectarea restricţiei de tonaj, instituită de ceva timp în urmă, poate fi o soluţie conform declarațiilor primarului Daniel Drăgan: ”Tonajul maxim admis este la 7 tone. Vis-a-vis de închiderea totală a acestui pod, nu cred că este o soluţie justificată şi corectă, pentru că acel pod poate fi traversat şi pietonal şi cu biciclete şi cu mopede şi sunt cetăţeni în cealaltă parte a comunei, dincolo de Timiş, care au nevoie să vină la dispensar, la primărie, vor avea din septembrie nevoie să-şi aducă copiii la şcoală şi la grădiniţă şi cred că e normal ca pe acel pod să fie în continuare deschisă circulaţia în limita stabilită de către specialişti privind tonajul”.

Specialiştii au stabilit, încă din 2013, că podul de la Parţa nu mai face faţă traficului greu şi au recomandat construirea unui nou pod. Acum, Consiliul Judeţean Timiş vrea să obţină 55 de milioane de lei pentru construcţie, prin programul "Anghel Saligny".

Citește și: 

Pod prăbușit, în Neamț. Ionel Arsene spune că existau avize de la Ministerul Transporturilor

În cadrul emisiunii Decisiv, la Antena 3, moderată de Cătălina Porumbel, jurnalistul Val Vâlcu l-a întrebat pe Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, prezent telefonic, dacă a existat vreo legătură între podul de la Luțca-Sagna și Inspectoratul de Stat în Construcții.

„Dar, iertați-mă, Inspectoratul de Stat în Construcții a fost, a văzut, în presă, sesizarea că e un pod cu pilonul rupt....“, a spus Val Vâlcu.

„Cu siguranță! Și atunci când s-au făcut încercările cu acel convoi de 300 de tone au fost prezente toate autoritățile statului, inclusiv Inspectoratul de Stat în Construcții. Sunt avize de la toată lumea, inclusiv de la Poliție“, a spus Ionel Arsene, președintele CJ Neamț.

Inspectoratul de Stat în Construcții este în subordinea Ministerului Transporturilor.

Grindeanu se spală pe mâini după ce podul din județul Neamț a picat. Dă vina pe Arsene. Nici măcar nu a zis că se duce să vadă ce s-a întâmplat

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a intervenit telefonic la Antena 3, la emisiunea News Hour with CNN, după prăbușirea podului dintre localitățile Luțca și Sagna:

„Am înțeles că e o anchetă în desfășurare și e foarte bine că se întâmplă această anchetă! Sunt proceduri pe care toată lumea trebuie să le respecte, fie că vorbim de cei care construiesc, care au experți, proiectanți, care își pun semnătura pe astfel de proiecte, chiar și beneficiarii în momentul în care recepționează asemenea lucrări. Știu că acest pod este la Consiliul Județean Neamț și că această anchetă este în desfășurare. Haideți să vedem concluziile!

E clar că lucrurile nu au mers cum trebuie acolo“, a spus Sorin Grindeanu.

„Dar, totuși, din partea Ministerului Transporturilor va exista, nu știu, o anchetă, o expertiză măcar, veți trimite pe cineva acolo?“, a întrebat realizatorul Sergiu Cora.

„Nu e responsabilitatea Ministerului Transporturilor, așa cum am spus. Acest pod este în administrarea Consiliului Județean. Vorbim de drumuri județene. Ministerul Transporturilor răspunde de drumuri naționale. Nu e la noi“, a spus Sorin Grindeanu la Antena 3.

 Prăbușirea podului Luțca-Sagna. Chirieac: „Poate Grindeanu își dă demisia”. Ca de obicei, va fi vinovat altcineva

Analistul politic Bogdan Chirieac a intervenit telefonic la Antena 3, la emisiunea Decisiv, moderată de Cătălina Porumbel, unde a comentat știrea prăbușirii podului Luțca-Sagna:

„Revoltător este singurul cuvânt potrivit pentru această situație. Este RE-VOL-TĂ-TOR“, a accentuat Bogdan Chirieac.

„Vă dați seama, era un pod peste nimic. Nu e podul de la Galați, făcut de japonezi, nu vă gândiți la asta. E un pod peste un râu care în mod normal se termină în trei luni și care, iată, tot presa află prima, în martie 2022, că avea pilonul rupt. Nimeni nu a oprit circulația. Absolut nimeni. Știți ce va fi, însă, absolut indecent și înspăimântător în această istorie? Va fi vinovat acarul Păun (n.r. cazul unui accident feroviar din 1923 unde acarului Ion Păun i s-au imputat greșelile altora). Sunt convins de lucrul ăsta, fiindcă aici vorbim despre două feluri de vinovății. O dată este vinovăția constructorului, care nu a făcut treaba. Nu s-a respectat, că a picat podul cu mașini pe el și cu oameni și putea să fie acolo un autocar cu copii, care mergeau în excursie, și îi găseai pe toți în Siret. Nici nu știu dacă îi găseai în viață...“, a spus Bogdan Chirieac... Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel