Un milion de autovehicule pot fi tranzitate anual, în operațiuni de export sau import, prin terminalul specializat al portului marocan Tanger Med din zona strâmtorii Gibraltar, al cărui principal beneficiar a fost până în prezent grupul Renault.
Concernul auto francez a depășit recent, în luna iunie, pragul de un milion de mașini, printre care și multe cu marca Dacia, exportate din Maroc către zeci de destinații din întreaga lume. Alte mărci din industria auto care utilizează facilitățile oferite de acest terminal sunt General Motors, Peugeot, Hyundai sau Ford.
Directorul portului Tanger Med, Rachid Houari, a explicat cu ocazia unei vizite organizate pentru jurnaliști din mai multe țări europene, printre care și România, că terminalul dispune de 10.500 de locuri de parcare, atât pentru autovehiculele care urmează să fie încărcate pe nave, cât și pentru cele care sunt descărcate. Legătura directă a terminalului cu restul țării este asigurată pe calea ferată și pe autostradă, existând facilități moderne pentru transbordarea mașinilor.
"După ce sunt încărcate, vehiculele sunt trimise către zeci de destinații. (...) Tot aici sunt descărcate și vehiculele importate din diferite țări, de exemplu din Franța sau din România, dar nu numai", a precizat Rachid Houari.
Terminalul pentru autovehicule asigură, în prezent, conexiuni cu 35 de porturi din 22 de țări de pe cinci continente.
Cifrele cele mai impresionante au fost atinse de Renault, care în decurs de doar cinci ani a exportat prin terminalul din portul Tanger Med peste un milion de mașini, produse la fabricile din Tanger și Casablanca.
Portul "vechi", denumit și Tanger Med 1, a fost inaugurat în urmă cu zece ani, ulterior proiectul fiind extins prin amenajarea portului Tanger Med 2, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu