Persoanelor şi serviciile judeţene vor avea program de lucru special pentru a asigura tuturor cetățenilor dreptul la vot.
Duminică, 9 iunie, în ziua alegerilor locale și europarlamentare, persoanele cu buletinul expirat, pierdut sau furat pot obține pe loc un nou document de identitate. Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor şi serviciile judeţene vor avea program special pentru a asigura că toți cetățenii pot vota.
Pentru a veni în sprijinul alegătorilor, Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor și serviciile județene vor funcționa cu program extins în weekendul alegerilor. Conform Agerpres, programul va fi următorul:
Duminică, 9 iunie, ghișeul va fi deschis până la ora 22:00.
Această măsură permite cetățenilor să obțină un nou buletin chiar în ziua alegerilor, asigurându-se astfel că nu vor fi împiedicați să-și exercite dreptul la vot. Astfel, a fost activat Centrul Operaţional de Comandă, responsabil cu coordonarea şi monitorizarea tuturor misiunilor, în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI). De asemenea, ofiţeri cu funcţii de conducere și experiență au fost trimişi în teritoriu pentru a asigura sprijinul și îndrumarea necesare.
„La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, chiar în clădirea în care ne aflăm, a fost activat, începând din această dimineaţă de la ora 07.00, Centrul Operaţional de Comandă cu rol de coordonare şi monitorizare a tuturor misiunilor din aceste zile. Comandamente operaţionale similare au fost activate în toate judeţele şi în Capitală. De asemenea, în fiecare judeţ au fost trimişi de la Bucureşti, ofiţeri cu funcţii de conducere şi cu experienţă în activitatea de coordonare, sprijin şi îndrumare. Astăzi, efectivele MAI asigură protecţia pe timpul transportului buletinelor de vot şi a celorlalte materiale electorale de la locurile de depozitare către secţiile de votare”, a anunţat purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu